Dins el Projecte Educatiu de l’Entorn de l’Ajuntament de Martorell, la Regidoria d’Esports ha organitzat aquest divendres una jornada lúdicoesportiva intercentres, que ha comptat amb més de 300 alumnes de 3r d’ESO de diferents escoles del municipi. La jornada s’ha celebrat al Pavelló Esportiu Municipal i al Pavelló Esportiu de Can Cases.
Els alumnes han gaudit d’un matí amb “activitats esportives per treballar en grup l’empatia, el treball en equip, la comunicació assertiva, el pensament crític i la resolució de problemes”. Les activitats han contribuït a “fomentar la interrelació entre els nens i nenes de diferents centres, i gaudir amb la pràctica de l’esport i l’activitat física”, ha explicat el tècnic d’Esports, Enric Gotsens.
Enric Gotsens, tècnic d'Esports
“La Regidoria d’Esports segueix apostant pel treball de valors dins els seus serveis esportius, amb la finalitat de practicar esport i activitat física per aprendre i compartir”, ha remarcat Gotsens. Aquesta és “la primera jornada esportiva entre els diferents centres de secundària amb una proposta pràctica i formativa a través dels objectius generals d’educació física, dissenyant continguts i activitats específiques que contribueixin al desenvolupament de les competències bàsiques”.
Enric Gotsens, tècnic d'Esports
Alguns dels aspectes treballats durant la jornada han estat la força i la velocitat, les normes de seguretat i prevenció de riscos, les proves de valoració de la condició física, el disseny i execució d’escalfaments apropiats per a l’activitat física, tipus de plans de treball, l’ús de noves tecnologies en el disseny d’un pla de treball, valoració crítica de la imatge del cos en la societat actual, tonificació muscular de protecció de la columna, i primers auxilis en lesions esportives.
A més, han après alguns aspectes tècnics, tàctics i reglamentaris dels esports individuals, d’adversari i col·lectius en competició. Els participants també han aprofundit en les activitats físiques recreatives al medi natural i en possibles impactes sobre la natura com a resultat de la pràctica d’activitat física.
Les activitats realitzades també han estat encaminades a millorar la comunicació i el llenguatge corporal: tècniques de dramatització a partir de textos, música i situacions quotidianes. Han fet tècniques de circ (acrobàcies, equilibris, malabars, clown), ritme i moviment: balls de parella, i noves tendències de ball.