RENFE habilita autobusos de passatgers pels talls en circulació de trens

1184
Renfe

RENFE ha habilitat, fins al 18 d’agost, un Pla Alternatiu de Transport (PAT) per mitjà d’autobusos a causa del tall de circulació de trens a les línies R4 (que va de Sant Vicenç de Calders a Manresa) i R8 (Martorell Central-Granollers Centre). El motiu d’aquesta interrupció són les obres del Corredor Mediterrani que es duen a terme en el tram de via comprès entre Martorell i Castellbisbal des d’avui.

Les afectacions per als passatgers s’estructuraran en dues fases: la Fase 1 (del 31 de juliol al 13 d’agost), només afectarà a la R4. La Fase 2 (del 14 al 18 d’agost), incorporarà les afectacions a la R8 i n’ampliarà el radi a la R4.

Fins al 13 d’agost, no hi haurà servei ferroviari entre Sant Sadurní i Castellbisbal i, per tant, s’interromprà la circulació a l’estació de RENFE Rodalies de Martorell Central, de manera que Castellbisbal quedarà com a estació terminal.

Quant al Pla dissenyat per la companyia ferroviària en aquestes dates, el tram Sant Sadurní d’Anoia-Castellbisbal incorporarà un servei alternatiu per carretera, amb un doble sistema d’autobusos: uns que seran directes -per als viatgers que no pugin ni baixin a les estacions compreses entre Sant Sadurní d’Anoia i Castellbisbal- i uns altres que faran parades intermèdies a Gelida i Martorell. Aquests autobusos estaran coordinats en horaris amb l’arribada i sortida dels trens en la resta de la línia.

Quant als altres trams de la mateixa línia R4, cal dir que entre Sant Sadurní i Sant Vicenç de Calders hi haurà servei de tren, a raó de dos trens per hora i sentit. A l’altre extrem de la línia, el tram comprès entre Manresa/Terrassa i Castellbisbal també es podrà fer en tren -amb una periodicitat de quatre combois per hora de Manresa/Terrassa i fins a Molins de Rei en hores punta, i de 2 trens per hora i sentit la resta del dia-.

Pel que fa a la segona fase de les afectacions -del 14 al 17 d’agost-, aquesta es produirà tant a la R4 com a la R8. A la R4 s’interromprà el servei de trens entre Sant Sadurní i Molins de Rei. Així, com a alternativa, en el tram de Manresa/Terrassa a Molins de Rei hi haurà tot el dia una oferta de quatre trens per hora i sentit, i entre Molins de Rei i Sant Sadurní d’Anoia hi haurà servei alternatiu per carretera. També, en aquest cas, hi haurà busos directes entre les dues esmentades localitats i busos que faran parada a totes les estacions, coordinats amb l’arribada i sortida dels trens. Finalment, entre Sant Sadurní i Sant Vicenç de Calders hi haurà servei amb tren -dos trens per hora i sentit-.

En el cas de la línia R8 (Martorell Central-Granollers Centre), entre Granollers Centre i Rubí Can Vallhonrat es farà el servei habitual amb tren, però entre aquesta última estació i Martorell Central hi haurà servei alternatiu per carretera amb horaris coordinats a la sortida i arribada dels trens.

MÉS INFORMACIÓ DE LES INCIDÈNCIES

Obres per la creació del Corredor Mediterrani

Aquesta alteració en la circulació dels trens entre Castellbisbal i Martorell és deguda a les obres del Corredor Mediterrani, segons ha informat ADIF, l’empresa pública que gestiona la infraestructura ferroviària. Unes obres consistents en la posada en servei de la capçalera nord de l’estació de Martorell i la capçalera sud de l’estació de Castellbisbal.

L’obra té com a objectiu convertir la via a l’ample internacional, per enllaçar el nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trajectes entre el nus de Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell, actualment en fase de construcció.

ADIF preveu que les obres permetin reobrir, a mitjans d’octubre, la circulació ferroviària al túnel de Castellbisbal per una de les dues vies. Posteriorment, es continuarà avançant en la configuració final del trànsit en aquest tram, amb l’objectiu que a finals d’any hi pugui haver tres vies hàbils, totes dues del túnel de Castellbisbal i la del ramal de Costablanca.