Els municipis del Baix Llobregat Nord avancen cap a un model de col·laboració en seguretat ciutadana

1372
2a Trobada Territorial Baix Llobregat Nord. Foto: AJ Sant Esteve Sesrovires

L’alcalde Xavier Fonollosa, acompanyat del cap de la Policia Local de Martorell, Alfonso Sánchez, ha assistit aquest dimarts a la 2a Trobada Territorial dels municipis de la zona nord del Baix Llobregat i Masquefa, dedicada a la seguretat ciutadana. L’objectiu ha estat definir un model de col·laboració que reforci la tasca que duen a terme els diferents municipis en aquest àmbit. La reunió ha tingut lloc al Celler de l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires.

La jornada ha comptat amb la participació de representants polítics, policies locals i guàrdies municipals de Martorell, Abrera, Castellví de Rosanes, Collbató, Esparreguera, Masquefa, Olesa de Montserrat, Sant Andreu de la Barca i Sant Esteve Sesrovires.

Durant la trobada s’han establert les bases per a un model de col·laboració que podria formalitzar-se en un conveni marc de seguretat ciutadana. Es proposa un sistema d’adhesió integrador per a tots els municipis, amb línies de cooperació que inclouen el treball conjunt en esdeveniments extraordinaris, la resposta davant d’actes delictius, la coordinació en comunicacions, la col·laboració amb les Associacions de Defensa Forestal (ADF) i Protecció Civil, així com l’ús compartit de recursos materials, entre d’altres.

Fonollosa ha expressat que “amb aquesta nova comissió territorial per la seguretat ciutadana els ajuntaments del Baix Llobregat Nord seguim treballant perquè els diferents cossos de les policies locals dels nostres municipis puguin col·laborar d’una manera més ràpida i efectiva. Continuem avançant plegats per millorar la seguretat de les nostres poblacions”.

Aquesta segona reunió dona continuïtat a la jornada celebrada al juny també a Sant Esteve, impulsada amb la voluntat de compartir experiències en àmbits d’interès comú i generar sinergies entre administracions locals veïnes. Els participants han acordat mantenir noves trobades per seguir desenvolupant aquest model de cooperació.