Activada la prealerta del pla INUNCAT per episodi de pluges intenses dijous

577

El Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya ha posat en fase de prealerta el Pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya (INUNCAT) davant les previsions meteorològiques emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya (SMC).

Segons l’SMC, a partir de la matinada de dijous, 6 de novembre, s’iniciarà un episodi de pluges intenses que s’allargarà fins al final de la tarda. Els xàfecs començaran per les comarques del sud i l’oest, i al llarg del matí s’estendran cap al centre i la costa, arribant fins a l’extrem est del país. A última hora de la tarda, la probabilitat de precipitació es reduirà, especialment a la demarcació de Girona.

Les precipitacions podrien superar els 20 mm en 30 minuts i anar acompanyades de tempesta, amb una distribució geogràfica irregular i de caràcter local. El Servei Meteorològic ha remarcat que encara hi ha un alt grau d’incertesa en la previsió i que les dades s’aniran actualitzant si és necessari.

Tot i que la fase de prealerta no implica l’activació formal del pla INUNCAT, Protecció Civil recomana extremar les precaucions i consultar les actuacions i consells preventius davant episodis de pluja intensa.

Predicció meteorològica: www.meteo.cat/prediccio/general

Incidències viàries: cit.transit.gencat.cat

Mobilitat: www20.gencat.cat/portal/site/mobilitat

Protecció Civil recorda que la situació de risc es donarà per finalitzada automàticament un cop acabi el període meteorològic indicat, si no es publica una nova actualització.