La darrera edició de l’Aula d’Estudis de la Biblioteca Francesc Pujols va finalitzar servei el passat divendres 13 de febrer, amb una xifra total de 1.809 estudiants. Aquest servei amplia l’horari habitual de l’equipament entre setmana i implica l’obertura durant tot el cap de setmana, per esdevenir un espai òptim de preparació d’exàmens i treballs. L’afluència ha estat molt majoritària els caps de setmana i durant les tres primeres setmanes de funcionament.
El servei s’ha ofert entre el dissabte 3 de gener i el divendres 13 de febrer, al llarg de set setmanes, generant un horari diari ininterromput de l’equipament des de les 09.00 a les 23.00h. Fora de les hores habituals d’obertura de la Biblioteca, s’han recomptat 1.809 usuaris. La seva directora, Mercè Parera, ho qualifica de “molt d’èxit”.
Igualment, destaca que “les primeres tres setmanes van tenir una afluència molt alta i després va anar baixant, sobretot la darrera”. A la primera setmana –exclusivament els dies 3 al 5 de gener- hi va haver 326 usuaris, 451 a la segona –del 5 a l’11 de gener- i 381 a la tercera, els dies 12 al 18.
Mercè Parera, directora de la Biblioteca Francesc Pujols
Edició a edició, l’horari s’ha anat ampliant, especialment cap als caps de setmana. Fet que ha obtingut una gran resposta: “Obrir els caps de setmana ha estat un encert. La màxima assistència s’hi ha concentrat allà”, amb 398 assistents en la suma de tots els dissabtes i 381 en el cas dels diumenges. Els dilluns i els divendres també han tingut força seguiment, mentre que els dies més fluixos han estat els dimarts, dimecres i dijous.
Mercè Parera, directora de la Biblioteca Francesc Pujols
La directora recalca “el comportament exemplar dels estudiants, que han fet possible un ambient súper tranquil, sense cap tipus d’incident ni problema”. Per Parera, ha estat “envejable veure el nivell de concentració i el màxim aprofitament que n’han fet”.
Mercè Parera, directora de la Biblioteca Francesc Pujols
Tot i que els 1.809 usuaris suposen un descens respecte l’any passat –2.393-, Parera posa en valor que “si ho comparem amb el 2023, quan n’hi va haver 1.383, el servei ha crescut molt, en més de 500 o 600 persones. Per tant, estem contents i continuarem treballant en aquest sentit per ajustar al màxim les dates amb els exàmens dels estudiants, especialment els universitaris”.
Mercè Parera, directora de la Biblioteca Francesc Pujols
De cara a properes edicions, la Biblioteca es planteja reduir el número de setmanes en les que el servei estigui disponible, per ajustar-les millor al període d’exàmens.






