Judo, jiujitsu i defensa personal es donen cita diumenge al Pavelló de Can Cases

89

El Pavelló Municipal de Can Cases acollirà aquest diumenge 8 de març, coincidint amb el Dia Internacional de les Dones, una Trobada de Disciplines Associades organitzada pel Club Judo Martorell i la Federació Catalana de Judo i Disciplines Associades, amb la col·laboració de l’Ajuntament. La jornada, de caràcter federat i adreçada a esportistes amb llicència vigent, es desenvoluparà de 09.30 a 13.00h aproximadament i reunirà practicants de judo, jiujitsu i defensa personal en un format participatiu i rotatiu.

L’activitat, que rep el nom de Taikai (大会), terme japonès que designa una gran trobada o torneig, consistirà en diverses estacions d’entrenament que permetran als participants fer un tast de diferents disciplines com el judo ne waza i nage waza, el jiujitsu ne waza i tradicional, l’aikido, la defensa personal o el kendo.

El director tècnic del Club Judo Martorell, Albert Huelva, explica amb detall com s’estructurarà la jornada i quin esperit tindrà la trobada: “És una jornada en què ens ajuntem els de judo, jiujitsu i defensa personal. Els tres grups aniran rotant i podrem provar un tastet de cada disciplina, una oportunitat tant de provar altres esports com de veure gent d’altres disciplines que normalment no coincidim”. Huelva també destaca que serà el primer esdeveniment federatiu que acull el club a Martorell després d’uns anys sense celebrar-se aquest format.

Albert Huelva, entrenador i director tècnic del Club Judo Martorell

El fet que la trobada coincideixi amb el 8 de març no és casual. L’organització vol posar el focus en el paper de la dona dins les arts marcials, un àmbit tradicionalment masculinitzat. En aquest sentit, Huelva remarca l’objectiu principal de la iniciativa: “Posar en valor i donar visibilitat i reconeixement a les dones dins de les arts marcials. Que la gent sàpiga que les nenes també fan judo, que les dones també fan arts marcials”. A més, moltes de les sessions seran dirigides per mestres femenines per reforçar la presència de referents i transmetre aquest missatge als més joves.

Albert Huelva, entrenador i director tècnic del Club Judo Martorell

Des del club, l’organització d’aquesta cita es viu amb especial il·lusió. El mateix Albert Huelva subratlla què suposa per a l’entitat acollir un esdeveniment d’aquestes característiques: “Ser seu d’un esdeveniment federatiu sempre és una sort i un orgull. És un reconeixement a tota la gent que els últims anys ha col·laborat des de dins del club”. En aquest sentit, considera que la confiança de la Federació i de l’Ajuntament és també fruit de la feina feta en les competicions i memorials organitzats a Can Cases en les darreres temporades.

Albert Huelva, entrenador i director tècnic del Club Judo Martorell

Finalment, Huelva fa una crida a apropar-se al pavelló durant el matí de diumenge per conèixer de prop aquesta iniciativa: “Animar tothom que tingui una estoneta lliure, diumenge entre les 09.30 i les 13.00h, a venir a Can Cases i donar un cop d’ull d’aquest esdeveniment”.

Albert Huelva, entrenador i director tècnic del Club Judo Martorell

Amb aquesta Trobada de Disciplines Associades, la Federació Catalana de Judo referma el seu compromís amb la promoció de l’esport de base, el treball interdisciplinari i la difusió de valors com el respecte, la convivència i l’esperit de superació.