La temporada és a punt de començar per a l’Agrupació Excursionista de Martorell (AEM), que ha programat 18 sortides, tres de les quals es faran conjuntes entre les seccions de senderisme i de muntanya. La més immediata serà una ruta circular de senderisme entre Guardiola de Berguedà i Sant Julià de Cerdanyola. A més, l’entitat culminarà el calendari amb el CUCAEM o caminada nocturna i amb les sessions setmanals periòdiques de cada dimecres al vespre per a practicar la marxa nòrdica.
En total, el curs 2026-27 inclourà 11 propostes de senderisme –comptant el CUCAEM- i 10 de muntanya, tenint en compte que, al llarg del curs, hi haurà tres sortides que es faran conjuntes entre ambdós seccions, coincidint en un mateix indret, però amb propostes de caminada diferents, segons nivell.
La secció de senderisme inclou les sortides de nivell de dificultat “entre fàcil i moderat, amb un màxim de longitud d’uns 15 quilòmetres i uns desnivells de fins a 500 metres, deixant clar que no solen ser planeres. Solen ser rutes circulars, a llocs que tinguin un cert interès natural i cultural”, explica la seva coordinadora, l’Encarna Montroig.
Encarna Montroig, coordinadora de la secció de senderisme
Aquestes sortides de senderisme se solen celebrar el primer diumenge de mes, tret que hi hagi alguna festivitat coincident. La primera serà una circular entre Guardiola de Berguedà i Sant Julià de Cerdanyola (6 de setembre). La seguirà una de tres dies a Ordesa (del 10 al 12 d’octubre, conjunta amb el grup de muntanya), una ruta entre fagedes a Sant Pau de Segúries (8 de novembre) i una pujada al cogulló de Cal Torre a Rajadell i Castellfollit del Boix, el 13 de desembre.
Encarna Montroig, coordinadora de la secció de senderisme
Seguiran al 2027 amb una ruta per Sant Llorenç del Munt (10 de gener), a la població de Coaner, a Súria (7 de febrer), a la bauma de la Baronessa, Savassona i Tavèrnoles (7 de març), al Santuari i les cingleres del Far (4 d’abril), als gegants de Coll Piquer de Coll de Nargó (dies 15 al 17 de maig, combinada amb muntanya) i a Ribes de Freser (6 de juny).
Les propostes de muntanya s’iniciaran precisament amb la combinada a Ordesa “caminant per alguna ‘faja’ per veure els colors de tardor. Coincidirem els dos grups a l’allotjament, a esmorzar i sopar, però un cop allà cadascú farà les seves rutes pròpies, adequades a cada nivell”, explica una de les responsables del cicle, Mari Àngels Tobella.
Mari Àngels Tobella, coresponsable del cicle de muntanya
Continuen amb una ascensió de Vidrà al castell de Milany (15 de novembre), la combinada al Cogulló de Cal Torre (13 de desembre), i als cingles de Bertí des de Centelles (17 de gener). Al febrer, preveuen fer una sortida de raquetes de neu (dia 21), i continuaran amb una ruta a la serra de Bastets pel tossal de les Viudes i Valielles (18 d’abril), la combinada a Coll de Nargó per pujar al roc Galliner (del 15 al 17 de maig), i una caminada per Montgrony, Les Viles, la Coma Ermada i Costa Pubilla el 20 de juny. Finalment, com explica l’Àngels, “al juliol, amb data a concretar, volem pujar algun cim emblemàtic de més de 2.500 metres”.
Mari Àngels Tobella, coresponsable del cicle de muntanya
Les sortides de muntanya son de dificultat mitjana i alta, amb longituds molt variades “d’entre 8 i 15 quilòmetres” i on el factor diferencial “és el desnivell, que pot anar de 500 a 800 i fins els gairebé 1.000 metres”.
Mari Àngels Tobella, coresponsable del cicle de muntanya
Finalment, el club organitzarà al juliol el CUCAEM –una sortida nocturna, amb data a determinar-, i periòdicament organitza cada dimecres sessions de marxa nòrdica per l’entorn de Martorell, durant prop d’una hora i mitja. El punt de trobada d’aquesta activitat és el Parc de La Sínia –davant del tobogan- cada dimecres a les 19.45h.
Per apuntar-se a les sortides cal disposar, d’una banda, del carnet de soci de l’AEM i de l’altra, de la llicència de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), que garanteix una cobertura mèdica en cas de qualsevol contratemps o accident. L’AEM facilita tota la informació al respecte, i també la tramitació de la llicència federativa. Per a més informació, s’hi pot contactar per correu electrònic excursionista.martorell@gmail.com, o bé de manera presencial al local del Pavelló Esportiu Municipal, els dijous de 21.00 a 22.00h.
Calendari de sortides de l’AEM. Temporada 2026-27






