El Facebook de l’Ajuntament s’apropa als 9.000 seguidors

1752

El compte de Facebook de l’Ajuntament de Martorell ja té 8.822 seguidors i és la xarxa social amb més acceptació entre els martorellencs per conèixer l’actualitat municipal. Aquesta xarxa, junt amb Twitter i Instagram, és la principal via d’accés dels usuaris al canal de notícies, amb un 35% dels casos. El passat juny, aquest espai web va rebre 21.765 visites de 3.776 usuaris.

Des de la Regidoria de Comunicació, Cooperació i Participació de l’Ajuntament de Martorell es valora de manera molt satisfactòria les darreres dades d’ús de les diferents eines de comunicació de la corporació local. Així es desprèn del darrer estudi mensual de xarxes que ha efectuat, i que analitza els aspectes quantitatius –número de visites i d’usuaris- i qualitatius –com accedeixen a web i xarxes i quin són el tipus de notícies que més els interessen-.

Per la regidora Míriam Riera, “la xifra de seguidors que tenim a Facebook és una barbaritat. És moltíssima gent per a un municipi de 28.000 habitants, fins i tot tenint en compte els que no són de la Martorell”. Apunta que “és la xarxa amb més seguiment i continua creixent. Martorell és una població molt present a Facebook”.

Reproductor d'àudio
Míriam Riera, regidora de Comunicació, Cooperació i Participació

El dia de la setmana amb més entrades al compte durant el passat mes va ser el dissabte i el de menys, el dilluns. Pel que fa als horaris, la major activitat es va concentrar de 21.00 a 22.00h, i la menor, de 03.00 a 04.00h.

Junt amb Facebook, la corporació municipal és present a dues xarxes més: Twitter i Instagram, en les que també s’enllacen les notícies que es publiquen al canal de notícies i al web institucional. El compte de Twitter ja té 2.618 seguidors. El passat juny s’hi van fer 159 piulades que van rebre 90.700 impressions –gent que les va veure-. 5.123 usuaris van visitar el perfil.

Instagram és una eina en la que, per Riera, “estem creixent molt tot i que hi vam arribar més tard. Ara tenim 1.234 seguidors”. Al juny s’hi van fer 38 publicacions i 65 Stories, que van acumular 3.470 ‘m’agrada’. La regidora comenta que “tenim la intenció d’apretar més, ja que hi ha un sector de població jove per a la que és la xarxa més habitual d’ús”. Actualment, la franja d’edat que més segueix el compte municipal és el de persones d’entre 35 i 44 anys –un 35%-, seguida per la de 25 a 34 anys -22%- i la de 45 a 54 -21%-.

Reproductor d'àudio
Míriam Riera, regidora de Comunicació, Cooperació i Participació

Agenda, esports i cultura i oci, les notícies més seguides al canal

El passat juny, el canal de notícies va rebre 21.765 visites de 3.776 usuaris. L’agenda va ser l’apartat més seguit, per davant dels esports i de la cultura i l’oci, per aquest ordre. Per Riera, “té tot el sentit del món que siguin les seccions més visitades. Les persones accedim a la informació que més ens interessa i l’agenda informa de tot allò que ha de passar”.

Reproductor d'àudio
Míriam Riera, regidora de Comunicació, Cooperació i Participació

L’accés al canal es fa majoritàriament –un 35%- a través de Facebook, Twitter i Instagram. Un 25% entren directament al web i un 22% ho fan de manera referencial “a través dels enllaços que altres entitats o persones comparteixen a les seves xarxes socials. Això vol dir que hi ha molta gent que ens referencia, i això és molt important”. Finalment, un 18% accedeix a noticies.martorell.cat a través de l’ús d’un cercador.

Reproductor d'àudio
Míriam Riera, regidora de Comunicació, Cooperació i Participació

La regidora afegeix que “estem molt contents de com creix el número de visites i d’usuaris als nostres canals de comunicació. Això és molta gent que consulta el nostre canal per accedir a l’actualitat de Martorell”.