L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha traslladat al conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, el seu malestar pel “greuge comparatiu” que implica per als martorellencs la nova tarifa plana de transport públic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Ho ha fet durant l’acte de commemoració del 125è aniversari de la línia de FGC Martorell-Igualada, que s’ha celebrat aquest dissabte. Martorell es manté en la Zona 3, mentre que poblacions limítrofes com Sant Andreu de la Barca o Castellbisbal s’han integrat en la Zona 1. Aquesta situació ha generat, segons l’alcalde, que entre les veïnes estacions de Martorell-Vila (al terme de Castellbisbal) i Martorell-Central hi hagi 2 zones tarifàries de separació.
“Des de l’1 de gener d’aquest any, hi ha municipis veïns a Martorell que han deixat de ser Zona 2 del sistema tarifari metropolità per passar a Zona 1, i aquí seguim sent Zona 3”, ha lamentat Fonollosa. L’alcalde ha assegurat que no pot permetre que a Martorell, “on hi ha molta gent que agafa diàriament el transport públic per anar a Barcelona o a la regió metropolitana a treballar o a estudiar”, hi hagi aquesta “anomalia” tarifària.
Reproductor d'àudioXavier Fonollosa, alcalde de Martorell
Amb la nova tarifa plana metropolitana en vigor aquest 2019, 36 municipis s’han integrat en una única zona tarifària. És el cas de Sant Andreu de la Barca i Castellbisbal (fins ara a la Zona 2), però no de Martorell, que seguirà a la Zona 3. Aquest fet marca una gran diferència de tarifes respecte dels municipis adjacents. Per exemple, mentre un bitllet senzill integrat per anar a Barcelona costa a Martorell 4,10 euros, als municipis de la Zona 1 val 2,20 euros. De la mateixa manera, la T-10 costa 27,40 (10,20); la T70/30, 120,75 (60,90); la T-Mes, 102 (54); la T-Trimestre 275,25 (145,30); la T-Jove 199,20 (105) i la T-Dia 16,45 (8,60).
El conseller Calvet ha reconegut que “amb Martorell hi ha un greuge puntual i definit, perquè hi ha una estació que pertany a l’AMB amb unes condicions de tarifa plana i altres estacions que mantenen la tarifa com fins ara”. “Aquesta situació es mantindrà fins que entri en vigència la T-Mobilitat l’any 2021”. Calvet ha explicat que “aquest projecte és molt ambiciós i complex, però amb l’objectiu que tinguem un país lliure de zones, en què el transport públic es pagui segons els quilòmetres que es recorrin i el número de vegades que s’utilitzi”. Pel conseller, la T-Mobilitat compensarà aquest eximent.
Reproductor d'àudioDamià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat