La martorellenca Cèlia Cerezuela impulsa un micromecenatge per lluitar contra el coronavirus

1560

El bàsquet s’ha mobilitzat per donar recursos en la lluita contra el coronavirus. La situació excepcional ha obligat a aturar totes les competicions, des de l’ACB i les lligues LEB Or, Plata i EBA fins a les lligues dels equips més petits. La martorellenca Cèlia Cerezuela, junt amb altres entrenadors d’aquest esport, han posat en marxa una campanya de micromecenatge que donarà tot el que recapti a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron.

Es tracta de la campanya JugadaCovid, que va començar a finals de la setmana passada i que ha establert com a objectiu arribar als 5000 euros. Els seus impulsors són Cèlia Cerezuela, Ari Ortega, Adrià Castejón i Pere Purrà. La martorellenca, que aquesta temporada dirigeix el premini femení del Basket Almeda (Cornellà), s’hi ha implicat, també com a graduada en BioMedicina.

El projecte donarà íntegrament el que recapti a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, que s’ha reconvertit en un centre COVID-19 i que ha rebut les felicitacions per part de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) per la seva tasca prèvia i durant la lluita contra aquesta la pandèmia. Cèlia Cerezuela explica que el que s’està vivint no podia deixar quiet, com a col·lectiu esportiu, el món del bàsquet.

Reproductor d'àudio
Cèlia Cerezuela, entrenadora i impulsora JugadaCovid

Prop dels 2.000 euros en quatre dies

Aquesta campanya ha rebut, en quatre dies de vida, la difusió per part de figures de l’elit del bàsquet estatal. Entrenadors com Joan Plaza, Ricard Casas o Carles Duran, i jugadors com Ricky Rubio, Helena Oma o Àlex Llorca ja han pres part en alguns dels vídeos que ha publicat als seus perfils de Facebook, Twitter i Instagram. Cerezuela ha fet una ullada als primers dies d’aquesta campanya i ha destacat la solidaritat amb què s’han trobat des del principi.

Reproductor d'àudio
Cèlia Cerezuela, entrenadora i impulsora JugadaCovid

Fins ara, han recaptat 1.700 euros i apleguen 203 seguidors a Twitter i 331 a Instagram, a banda de la pàgina de Facebook, on també publiquen el que estan aconseguint dia a dia. Amb 56 dies per endavant, confien assolir els 5.000 euros i entregar-los a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, que ha rebut altres campanyes de micromecenatge per la lluita contra aquest virus.