Alumnes del PFI-PTT treballen l’empatia a les aules a través d’un taller de dansa

1488

Els alumnes del curs ‘Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic’ del Programa de Formació i Inserció-Pla de Transició al Treball (PFI-PTT) de Martorell, han participat del taller ‘Dansa per la mediació’. La sessió va tenir lloc el desembre passat al Complex Educatiu Torrent de Llops, i va servir per millorar la convivència entre estudiants a partir de dinàmiques corporals.

El taller, impartit per la pedagoga, mediadora comunitària i artística, Sandra Jurado, pretenia “desenvolupar l’empatia reconeixent les emocions pròpies i les dels companys de classe. Assolir estratègies per prendre decisions en situacions de conflictivitat, i reforçar els vincles entre els estudiants a través de l’expressió corporal i la cohesió”, explica la tutora del curs, Dolors Caro. “La relació entre els alumnes sovint pot determinar l’assistència a l’aula. Bona part de l’absentisme escolar es deu a que els alumnes no se senten còmodes a l’entorn de les classes”, afirma.

Dolors Caro, tutora PFI-PTT

El grup va fer exercicis a ritme de la música, relacionant-se amb els companys, formant figures i treballant conceptes abstractes com la igualtat, el respecte, la confiança o l’amor. La sessió “va tenir bona acollida per part de l’alumnat, amb un 100% d’assistència, i la professora del taller va saber connectar amb els participants”, d’entre 16 i 18 anys, amb els quals va treballar “dinàmiques per aprendre la importància de relacionar-se amb els companys, sentir-se acceptats i recolzats per tal d’obtenir els seus objectius a l’escola i a la vida”, indica Dolors Caro. Després de cada exercici s’obria un torn de preguntes i reflexions, i es demanava als participants què havien sentit i après.

Dolors Caro, tutora PFI-PTT

El PFI-PTT inclou aquest tipus d’activitats de caire lúdic i artístic com a part de l’avaluació acadèmica, “per tal de motivar els alumnes i treballar el grup-família amb l’objectiu de reduir els conflictes a classe”, destaca. A banda del taller ‘Dansa per la mediació’, durant el curs escolar també fan un taller de teatre i un de contacontes a les llars d’infants.

Dolors Caro, tutora PFI-PTT

El programa PFI-PTT s’adreça als nois i noies que no han obtingut el graduat en educació secundària, amb edats compreses entre els 16 i 24 anys. Aquests programes ofereixen formació bàsica i formació professional que correspon a un primer nivell de qualificació. Faciliten tant la incorporació al món laboral com la continuació en els cicles formatius de formació professional de grau mitjà. També permeten obtenir el graduat en educació secundària obligatòria. A Martorell s’ofereix el curs ‘Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic’ i el curs ‘Auxiliar de fabricació mecànica i instal·lacions electrotècniques’.