Alumnes del PFI-PTT preparen un ‘escape room’ per organitzar a La Caserna

597
Alumnes PFI-PTT

Alumnes del curs Auxiliar de vendes d’oficina i atenció al públic del Programa de Formació i Inserció-Pla de Transició al Treball (PFI-PTT) estan duent a terme un microprojecte pedagògic en col·laboració amb Museus de Martorell. Es tracta de dissenyar un escape room que pretenen posar en marxa al Centre d’Interpretació del Patrimoni Històric-La Casena pels volts del mes de maig.

L’escape room s’anomenarà ‘Passeig per la història’ i vol ser “un recorregut de les diferents etapes històriques contemporànies a través dels jocs de l’època”, explica la tutora Dolors Caro. El projecte el van començar a treballar el passat mes d’octubre i el tindran a punt al mes de maig, quan faran “una experiència pilot amb els propis alumnes per comprovar possibles millores, abans d’obrir-lo a la resta de centres educatius del poble”.

Dolors Caro, tutora PFI-PTT

L’objectiu del projecte és implicar els alumnes en els continguts curriculars a través d’una activitat més lúdica, pràctica i dinàmica. Facilitar la responsabilitat, el treball en equip i la cohesió del grup. Aplicar tècniques visuals a través de l’exposició dels elements que conformen l’escape room. Implementar continguts d’ofimàtica en relació a la creació d’ una empresa de serveis dedicada a la creació d’escape rooms. I fer un treball de promoció i difusió de l’activitat través de les xarxes socials com a eina publicitària.

Dolors Caro, tutora PFI-PTT

Els alumnes hi participen amb molta il·lusió i esforç. Fernando Bonaventura apunta que “cada grup teníem una tasca i ens ho dividíem entre cadascun dels membres. Ha estat força fàcil a l’hora de treballar”. Aroa Fernández diu que el seu grup s’ha enfocat “en les quatre etapes de la Prehistòria amb preguntes per anar passant de nivell”. I Paula Ramos, component del grup de la Revolució Industrial, assevera que “hem previst diferents proves a través de cinc activitats, com obtenir un codi per obrir una caixa o trobar una clau”.

Alumnes PFI-PTT

La tutora insisteix en l’encert de duu a terme aquest projecte. “Hem passat d’una avaluació escrita basada en la memòria al disseny d’activitats que fan aprendre sobre la reflexió i la creativitat. Això es molt atractiu pels alumnes”. La intenció és poder repetir una experiència semblant els propers cursos, ja que “és una manera de treballar els valors vitals i exigibles que hi ha en el nostre món actual i sobretot de cara al món laboral”, esmenta Dolors Caro.