Anna Tobella: “La cultura segueix viva i el 2020 s’ha demostrat més que mai”

145
Anna Tobella

La mezzosoprano Anna Tobella ha engegat el 2021 amb projectes en marxa i amb les primeres actuacions oficials d’alguna de les formacions de les quals en forma part. Blua Maro (un duo amb Eugeni Muriel) i Lyric Glam (format per Imma Masramon, Sergi Giménez, Alessio Coppola i la martorellenca) són dos projectes que van néixer durant el confinament i que començaran a caminar als escenaris a partir del mes de gener.

Altres actuacions ja consolidades en el repertori de Tobella i algunes que suposaran un repte per a ella la mantenen activa en el primer trimestre del nou any.  El 2020 el va finalitzar amb La Flauta Màgica arreu de Catalunya i ja marca les properes cites a la seva agenda.

Com està caminant Lyric Glam?

Encara hi ha incertesa, però ara com a mínim estem oberts i tenim dates a l’agenda, abans hi havia un abisme. Ara estem en actiu, però quan vam començar vam preparar un repertori, assajant, i posant-nos a punt per quan tornessin a obrir les sales, havíem d’estar en guàrdia. Si tot va bé, el primer concert oficial serà el 25 d’abril a Gavà.

Amb les dues formacions, heu creat Ho scelto te, un tema que ha nascut a finals del 2020 i que uneix Blua Maro i Lyric Glam. Com ha estat unir les dues formacions?

Aquests dos projectes han nascut durant el confinament. Lyric Glam és totalment nou, però Blua Maro és posar nom a una cosa que ja existia, però ara ja ens hi hem posat seriosament. Amb el guitarrista de Blua Maro, Eugeni Muriel, ens coneixem de fa molts anys, ja havíem tocat junts però ha hagut una gran pausa pel mig. Ara ens hem retrobat i ens diem Blua Maro (“mar blava”), lligat al repertori que tenim. Lyric Glam és nou, tan nou que amb en Sergi Giménez Carreras no ens coneixíem, però ens vam veure a Instagram i ens vam proposar de fer-ho. Mai havíem cantat i va anar rodó. És un projecte totalment diferent, perquè són tres veus i piano.

Anna Tobella

Anna Tobella

La primera actuació és prop de casa, quina novetat és?

Serà el primer concert oficial de Blua Maro a Barcelona, el 16 de gener, a Barcelona i serà un concert obert a tothom, hi cap poca gent. És al Museu Europeu d’Art Modern a Barcelona, i serà el concert a la capital de Blua Maro. Les entrades ja poden adquirir-se a www.meam.es

El mes de febrer segueixes amb l’agenda plena i reptes importants. 

Sí! Abans, però, el 24 de gener, faré una versió del Messies de Händel i enguany serà a Granollers, a la Parròquia de Sant Esteve, i serà en una versió amb dos orgues. Normalment, es fa amb orquestra però ara es farà diferent, i tinc ganes de sentir-la. És rara, perquè no s’acostuma a escoltar aquesta versió. El 13 de febrer tornaré a interpretar el paper de Flora a La Traviata i serà al Palau de la Música. El 2022 la tornaré a interpretar, però a la Maestranza. A Barcelona, el 13 de febrer, serà dins d’un cicle d’òpera que fa NovAria. De moment serà només una actuació, però NovAria posa en escena posa La Traviata, La Bohème, Carmen i La Flauta Màgica i van fent actuacions. Són títols que agraden molt i que donen l’opció també als turistes de conèixer el Palau de la Música i alhora veuen diferents representacions. Estic molt contenta d’estar en aquesta companyia.

El 20 i el 21 de febrer interpretaré El ratpenat, una opereta de Johan Strauss, que hem traduït i adaptat íntegrament al català, és la primera vegada que es fa. Ens agrada anomenar-la comèdia, perquè té la mateixa quantitat de música com de text. Ens ho estem passant molt bé preparant-la, perquè té una dinàmica de treball molt interessant, perquè podem improvisar, ja que és en català. En escena no sé què passarà (riu).

Amb la companyia  NovAria t’arriba un repte important, i és que t’estrenes amb Carmen. Què suposa per a tu?

El 7 de març debutaré amb el paper del títol de l’obra, Carmen, i em fa molta il·lusió. És un repte, perquè és un paper difícil, però crec que m’anirà molt bé. Serà una manera impressionant de treure’m les teranyines. És un paper molt complicat, ho diuen cantants que l’han fet moltes vegades. Diuen que és un paper que et posa les piles.

Cal destacar la seguretat de la cultura, en totes les vostres actuacions.

Sï, molt, no conec gaire sectors en què es facin tants testos als seus treballadors. He estat treballant en companyies diferents i he arribat a encadenar dos testos. Hi ha un control molt exhaustiu, i estem controladíssims.

Creus que heu fet bé la feina per quan poguéssiu actuar?

Sí, hem intentat no desaparèixer, seguir movent-nos, apareixent a mitjans de comunicació, compartint cultura i dient que seguim aquí, que no s’oblidin de nosaltres. La cultura segueix viva i aquest 2020 s’ha demostrat més que mai. A més de persones necessitem la cultura i la necessitem per sobreviure.

Escolta l’entrevista sencera al programa Gent amb Entitat de Ràdio Martorell.