Comença la 2a edició de la Casa d’Oficis amb vuit joves participants

44
Casa d'Oficis

La 2a edició de la Casa d’Oficis de Martorell ha arrencat aquest dilluns. Un programa mixt de formació i treball que enguany porta per nom ‘Casa d’Oficis de Manteniment d’Equipaments Municipals amb Criteris de Sostenibilitat i Millora de l’Eficiència Energètica’. El curs compta amb vuit alumnes i s’allargarà fins a l’octubre de 2026, amb horari laboral de 8.00 a 15.00h.

La Casa d’Oficis està subvencionada pel Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc del projecte ‘Treball als barris’, i és organitzada per l’Ajuntament de Martorell. El programa s’adreça a joves de 16 a 29 anys, inscrits com a demandants d’ocupació (DONO), amb formació mínima d’ESO o equivalent, o que hagin superat una prova específica i una entrevista. A més, han de tenir competències comunicatives en català i castellà.

El projecte té com a objectiu facilitar la inserció laboral dels participants mitjançant la qualificació professional en un entorn de treball real. Aquests adquireixen competències professionals mentre desenvolupen tasques vinculades a serveis d’interès col·lectiu, com la rehabilitació d’equipaments municipals.

El sector de la construcció es troba en expansió, amb una demanda cada vegada més gran de professionals especialitzats en rehabilitació, edificació sostenible i projectes innovadors. En aquest escenari, la Casa d’Oficis representa una oportunitat excel·lent per formar-se en un ofici amb altes perspectives d’ocupació i un futur prometedor.

El temari del curs inclou continguts de construcció i paleteria, manteniment elèctric i de lampisteria, formació en Revit Bàsic BIM, gestió mediambiental en edificis, pintura, prevenció de riscos laborals en la construcció, mòduls pràctics i competències transversals, així com formació complementària.

La regidora de Promoció Econòmica, Comerç, Mercats i Turisme, Rosa Cadenas, ha destacat que a la Casa d’Oficis “els joves aprenen una professió mentre es formen. Aquesta opció és molt interessant per a aquells joves que tenen ganes d’aprendre, de treballar i de tenir un ofici propi amb el qual es puguin desenvolupar en un futur”. “Pensem que són professions on cada vegada hi ha menys gent que es formi i, en canvi, la necessitat de professionals és molt alta”.

Cadenas ha subratllat els bons resultats d’inserció laboral de les edicions anteriors: “La nostra experiència és que gairebé tothom que aprèn aquests oficis troba feina, una bona feina. Per això, animem els joves que han començat a formar-se d’una manera adequada per després tenir el futur que desitgen”.

Rosa Cadenas, regidora Promoció Econòmica

La nova edició de la Casa d’Oficis manté l’aposta per oferir oportunitats formatives i laborals que responguin a les necessitats actuals del mercat i que contribueixin al desenvolupament professional dels joves de Martorell.