CUPRA augmenta vendes un 93% i SEAT tanca amb una quota al mercat del 6,1%

796
Foto: SEAT

CUPRA arriba al màxim històric amb més de 150.000 vehicles lliurats i es converteix en la marca de cotxes que més creix a Europa. L’impuls de CUPRA va continuar el 2022 amb el lliurament de 152.900 vehicles, una xifra sense precedents que suposa un 92,7% més que l’any anterior (79.300). Els resultats van impulsar el gir financer de la companyia en un any en què va continuar l’escassetat de semiconductors i altres peces essencials.

En total, SEAT va tancar el 2022 amb 385.600 vehicles entregats, un 18,1% menys que el 2021 (470.500), com a conseqüència de la manca de components. Alemanya continua sent el primer mercat de SEAT, amb 105.300 vehicles venuts, un 1,2% més que el 2021 (104.100). Espanya va mantenir la seva posició com a segon mercat de la companyia amb 62.900 cotxes, un 23,1% menys que l’any anterior (81.800), seguida del Regne Unit, amb 36.600, un 27,9% menys que el 2021 (50.700).

Liderat pel bestseller CUPRA Formentor, la marca va assolir noves cotes el 2022. El primer model propi de la marca va vendre 97.600 unitats, cosa que representa el 63,8% dels lliuraments de CUPRA i més d’una quarta part de la xifra total de SEAT. Per la seva banda, el segon model de més èxit de la marca, el CUPRA Born, va tancar el primer any complet al mercat amb 31.400 unitats lliurades. Des de la seva creació el 2018, CUPRA ha venut prop de 300.000 vehicles.

Pel que fa a SEAT, l’any passat es van lliurar 232.700 cotxes, un 40,5% menys que el 2021. El SEAT Arona es va mantenir com el model més venut de la marca (71.000 unitats; -33,5% davant del 2021), seguit del SEAT Ibiza (51.300; -46,4%), i del SEAT León (41.500; -47,3%). Els mercats més grans de SEAT van ser Espanya (49.200; -30,4%), Alemanya (46.900; -36,0%), el Regne Unit (22.200; -48,4%), Itàlia (13.900; -35,2%) ) i França (13.900; -48,8%). La marca va aconseguir una gran fita el 2022 amb el lliurament del SUV 1 milió.

Per altra banda, la producció a la fàbrica de Martorell va disminuir un 4,8% fins a 366.764 vehicles a causa de l’escassetat de components. Les properes fites per a l’empresa arribaran quan es presenti oficialment la versió de sèrie del CUPRA Tavascan, el primer SUV esportiu totalment elèctric de la marca. CUPRA també augmentarà la seva oferta, amb noves versions i nous motors disponibles a tota la gamma.

La marca SEAT també rebrà millores i actualitzacions i llançarà dos nous eScooters: el SEAT MÓ 125 performance i una nova versió del SEAT MÓ 50. Aquest any, a més, SEAT celebrarà el 30è aniversari de la seva planta de Martorell, una celebració que iniciarà l’electrificació de la companyia.