Aquest proper dilluns 12 de maig es posa en funcionament la nova rotonda de la carretera B-224 de Sant Esteve Sesrovires, que donarà accés al Polígon de Xàmenes. La nit de diumenge 11, a partir de les 21.00h, es produiran talls de trànsit a la via per tal de posar en funcionament aquesta nova rotonda. Fins ara, en aquest punt no hi havia cap intersecció ni rotonda.
La nova rotonda es troba ubicada just entre els polígons industrials Anoia de Sant Esteve Sesrovires –a l’oest- i el de Xàmenes –a l’est-. És una de les actuacions que s’engloben dins la millora integral que el govern de la Generalitat de Catalunya duu a terme a la carretera B-224, un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat, que discorre entre Vallbona d’Anoia (on connecta amb l’Eix Diagonal C-15) i Martorell (on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7).
L’actuació global té un cost de 90 milions d’euros, i pretén millorar la capacitat i la funcionalitat de la via i alleugerir el trànsit que, segons el tram, registra entre els 7.000 vehicles diaris al tram de Vallbona d’Anoia-Masquefa; els 13.000 al de Masquefa-Sant Esteve Sesrovires- i els 30.000 entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell.
En el cas d’aquest darrer tram, l’actuació consistirà en desdoblar la B-224 en dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia i l’enllaç amb l’A-2 i l’AP-7 a Martorell.
Des de la banda oest i en un primer tram de 500 metres, el desdoblament es recolzarà en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separarà en sentit nord. D’aquesta manera, es facilitarà una millor connexió amb el nucli urbà tot creant una nova rotonda elevada de grans dimensions sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7, i una segona rotonda per a connectar amb els carrers del Puig del Ravell i dels Barons de Castellvell, així com diversos ramals d’enllaç. La via estarà formada per dues calçades de dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i interior d’1 metre.
Aquest desdoblament permetrà que el primer tram de la B-224 actual passi a tenir una funcionalitat més local, i evitarà que prop de 30.000 vehicles travessin diàriament la urbanització del Pou del Merli.
A més de la construcció de la nova carretera, les obres inclouran altres treballs com el desviament de serveis afectats, les tasques de senyalització, abalisament, drenatge i seguretat, la generació de passos de fauna, i el reforç del ferm d’un tram d’un quilòmetre de la B-224 actual.
