El Canal de Notícies rep més de 245.000 visites en el seu primer any de funcionament

1378
Canal de Notícies
Canal de Notícies

El Canal de Notícies de l’Ajuntament de Martorell noticies.martorell.cat ha registrat més de 245.000 visites des que es va posar en funcionament l’abril de 2017. El perfil majoritari de visitant en aquest temps correspon al d’una dona martorellenca d’entre 34 i 54 anys, que accedeix al canal a través del mòbil i procedent de les xarxes socials, i que s’interessa per temàtiques d’oci, cultura i d’informació de servei. Des de la Regidoria de Comunicació, Cooperació i Participació es valora de manera molt satisfactòria la rebuda que ha tingut aquesta nova eina de comunicació municipal.

El Canal neix l’abril de 2017 com a mitjà de comunicació municipal amb l’objectiu de difondre tot allò que passa al nostre poble. Es tracta d’una eina fàcil de fer servir i dirigida a tot tipus de públic i que, a més d’informació, dona cabuda a tots els formats que marquen la comunicació digital actual a través de galeries fotogràfiques, vídeos i els podcast de Ràdio Martorell. Tot plegat, unit a la feina de treballadors professionals, conforma un mitjà informatiu complet.

Les martorellenques, les més informades

En el seu primer any de vida el Canal de Notícies ha registrat més de 245.000 visites, “són moltíssimes visites i, per ser el primer any i tenint en compte que no tenim comparatives d’anys anteriors, ha funcionat molt bé”, explica la regidora de Comunicació, Cooperació i Participació de l’Ajuntament, Míriam Riera. Pel que fa al perfil d’usuaris, Riera detalla que “un 61,4% dels visitants són dones, 6 de cada 10. Possiblement hi tingui a veure el fet que una de les principals fonts d’accés al Canal són les xarxes socials com el Facebook, en el que hi ha més usuàries que no pas usuaris”.

Míriam Riera, regidora de Comunicació, Cooperació i Participació

Del total de visitants, “més de la meitat tenen entre 35 i 54 anys. Concretament un 57,3%. Aquest fet ens ha sorprès, perquè normalment tenim al cap que els més joves són els que fan més ús de l’entorn digital. En el nostre cas, la franja d’entre 25 a 34 anys representa un 19,3%, mentre que els molt joves, de 18 a 24, representen un 4,9% de les visites”, afirma la regidora.

Míriam Riera, regidora de Comunicació, Cooperació i Participació

Pel que fa a la procedència de les visites, el principal gruix de visitants del Canal el formen persones de tot l’estat, principalment de l’entorn de Catalunya, el segon índex de visites hi arriba dels Estats Units, seguit del Regne Unit, Alemanya i França.

Interès per la cultura i l’oci

El Canal de Notícies dona una cobertura total a tot allò que es fa a Martorell, des de les activitats de les entitats, fins als partits dels clubs esportius, notícies vinculades amb els infants o l’actualitat política del nostre poble. “Les notícies d’oci i cultura són les que atreuen més l’atenció dels visitants del Canal, seguides ben a prop per les d’àmbit esportiu i també les informacions de servei. La notícia amb més visites al Canal durant aquest any és la de l’incendi del passat estiu a la Serra de les Torretes, i té la seva lògica, perquè la gent vol estar assabentada al segon quan passen fets excepcionals al seu entorn”. La regidora explica que “els experts en mitjans digitals corroboren que mitjans d’informació local com el nostre hem de posar el focus en aquest tipus d’informacions i ser la primera font de consulta de la gent. Això indica que estem en el bon camí”.

Míriam Riera, regidora de Comunicació, Cooperació i Participació

Som de mòbil

El Canal de Notícies està adaptat a les últimes tecnologies i és responsiu, per això hi podem accedir des d’una tablet, un ordinador o el mòbil. Riera explica que, el 61,31 % dels visitants hi accedeixen a través del telèfon. I és que a Martorell preferim el mòbil per accedir al canal, concretament som més d’Android (64,47 %) que d’iOS (35,19 %)”. La resta d’entrades es fan des d’ordinador (33,4%) i tablet (5,3%).

Míriam Riera, regidora de Comunicació, Cooperació i Participació

Riera afegeix que “de cara al futur immediat, el nostre repte és perfeccionar la presència d’imatges, vídeos i altres prestacions per a oferir un millor servei als martorellencs”.