L’èxit de comercialització de l’Ateca, el nou model acabat de llançar per Seat, ha portat els representants dels treballadors a plantejar la possibilitat que la fàbrica de Martorell pugui assumir la seva producció en un futur si manté l’èxit de vendes. Els sindicats ho demanaran formalment a finals de setembre a la presidencial del comitè mundial que es farà a Martorell.
L’Ateca, que Seat va posar a la venda aquest passat mes de juny amb l’ambició de convertir-lo en el nou pilar de la marca, es fabrica en una planta de Skoda a la República Txeca, marca que forma part del grup Volkswagen, tot i que el disseny i el desenvolupament del model s’han dut a terme a Martorell.
El secretari general de CCOO a Seat, Rafael Guerrero, ha assegurat que es plantegen demanar formalment al consorci alemany que tingui en compte Martorell per assumir part o la totalitat de la producció de l’Ateca. Guerrero creu que “si el nombre de peticions del model supera en un futur la capacitat de fabricació de la planta de la República Txeca seria lògic pensar que una segona edició del model es pogués portar a Martorell”.
L’Ateca, el primer SUV de Seat, ha de cobrir el segment de major creixement del mercat, però tindrà un impacte limitat a Espanya, ja que es fabricarà a 1.500 Kilòmetres de distància, per la qual cosa els treballadors que generi es crearan al país centreeuropeu.
Aquest SUV serà, juntament amb l’Ibiza i el León, un dels nous pilars de creixement de la marca. La filial de grup Volkswagen confia vendre més de 75.000 unitats anual de l’Atenca, que ha sortit al mercat amb un preu competitiu.
Després de l’Ateca, la firma de Martorell llançarà tres models més abans d’acabar 2017 (un nou Ibiza, la seva versió SUV i probablement un León remodelat). El Q3, model d’Audi que Martorell fabrica des de 2011, deixarà de fabricar-se a la planta catalana el 2018 per passar a fer-se a Hongria. La seva producció serà substituïda per l’A1, la producció del qual es traslladarà des de Brussel·les.
Tot i que la direcció de Seat assegura que el segment de l’A1 és el doble que el del Q3, els sindicats recelen dels números i reclamen que, a més de l’A1, el grup Volkswagen cedeixi un altre model a Martorell per garantir el manteniment de feina actual.