Nebulossa és el duet d’electropop que va revolucionar el Benidorm Fest 2024 i va representar Espanya al Festival d’Eurovisió 2024. Una proposta musical basada en sons i melodies dels 80, barrejant molt de pop i molt de sintetitzador. La formació d’Ondara (València) actuarà dijous, 15 d’agost, a les 01.00h, al carrer de Josep Vilar, dins la Festa Major de Martorell.
Maria Bas i Mark Dasousa van formar Nebulossa el 2018. Dos anys després van llançar el single debut, La Colmena, i el 2021 el primer àlbum d’estudi Poliédrica de mí. El 2023 van fer la cançó Zorra, amb la qual van participar enguany a Eurovisió, i que els ha catapultat a la fama, convertint-se en tot un himne feminista.
La parella, musical i amorosa, ha treballat molts anys en el món de la música, just abans de Nebulossa amb el grup Solar. A més, Daosusa és un reconegut productor musical del País Valencià. Pel seu estudi han passat grups com Zoo, La Fúmiga, La Raíz, Aspencat, Samantha o La Gossa Sorda, entre d’altres.
Tot preparat per a la Festa Major de Martorell?
MD: Tot preparat i en moltes ganes per la gent que vulga veure’ns en directe i “zorrear” amb nosaltres el dia 15 a la Festa Major de Martorell. Ho donarem tot!
Quin estiu que porteu! Això és un no parar! Com esteu gestionant el ‘boom’ després d’Eurovisió?
MB: Estem gestionant-ho com bonament sabem. Amb molt de tràfec perquè portem molts concerts i els que ens queden. Damunt, estem preparant el nou single i gravació del videoclip. És un poc dur, però s’ha d’aprofitar en aquests moments.
Ara que ha passat la voràgine d’Eurovisió, què us ha suposat el passi pel Festival?
MB: No ens ho esperàvem tot això. Ens ha caigut del cel. Ho vam fer per donar visibilitat al projecte, però a la gent li ha agradat molt la cançó, s’hi ha apropiat i l’ha convertit en un missatge d’esperança. Ens quedem amb tot l’amor que estem rebent.
Com va ser l’experiència a Malmö?
MB: Veníem del Benidorm Fest i ja ens va impactar, perquè no estàs acostumat a actuar davant 18.000 persones. La producció d’allà és espectacular.
MD: Hi havia certa pressió pròpia del Festival. Suècia havia de demostrar al món que ha guanyat set vegades Eurovisió i s’hi van esmerar. La producció va ser brutal. Hi havia gent que comparava la gala amb la Super Bowl.
El nostre perfil era anar-hi a gaudir i fer-ho el millor possible, sense comparar-nos amb grans potències de la cançó, com França, Suècia o d’altres. Vam tornar amb molt bona sensació perquè vam assajar molt, vam donar el millor de nosaltres i va sortir tot bé. A nivell personal, la vivència és un record imborrable. Estem en la història de la música espanyola, ens agradi més o menys, perquè estem a Eurovisió.
Quan veu guanyar el Benidorm Fest es va generar certa polèmica amb ‘Zorra’. Us va venir bé?
MD: Sí, perquè la cançó estava en boca de tots. Nosaltres teníem clar d’on venia el tema i la intenció. No era el que la gent rebia.
MB: La cançó ha estat més arropada per comentaris positius que negatius. Però hi havia gent que no l’entenia, i amb el temps l’han entès. Sabia que anava a impactar, però la gent es queda amb la primera frase i no entén la part irònica. Jo no m’autodenomino “zorra” a la cançó. Estic diguent que tu, pel que jo pense i pels meus actes estàs diguent-me “zorra”.
Ara la canta gent de totes les edats, de tots els gèneres, i parlen de “zorra” com alguna cosa normal, no de forma despectiva. A més, la gent ha vist que amb l’edat que tenim hem acomplert un somni. La gent major ho ha vist i també la gent jove que a vegades desistís. Hem demostrat que es pot seguir lluitant per aquests somnis.
Podem dir que la cançó ‘Zorra’ és autobiogràfica?
MB: Les nostres cançons són vivències meues i també de temes socials. Però la gent ja s’ha apropiat de la cançó perquè s’ha sentit identificada en la lletra. A banda, que la melodia també ha agradat.
Quan es va formar Nebulossa i qui forma part del grup?
MB: El formem el Mark Dasousa i jo. La gent del voltant és contractada. Comença perquè en Mark té el seu projecte Solar i jo feia col·laboracions amb les meues veus líriques. Com tot projecte, va evolucionant i li propose fer un disc més electrònic, més dels 80, i així el 2018 va néixer Nebulossa.
MD: En la formació que portem ara hi ha la baterista de Madrid Ana Villa, en la que estem encantats. César i Iosu, que són els ballarins que en principi només havien de venir a Eurovisió per omplir un espai que hi havia a l’escenari, al final s’han quedat a viure amb nosaltres i venen de gira. Hem format una xicoteta família.
Quins projectes professionals teniu ara quan passi l’estiu?
MB: Realment, volíem acabar el treball que ja havíem començat abans del Benidorm Fest. Havíem de traure un EP i els singles d’un en un, però ens vam quedar a la meitat. Però al final això s’ha convertit en què traurem un LP.
