El Molí Fariner alberga un ‘Networking’ amb pimes sobre el benestar de la gent gran

442
Networking al Molí Empresa sobre benestar de la gent gran

El Centre de Promoció Econòmica del Molí Fariner ha acollit, aquest matí, una sessió de networking sobre el benestar de la gent gran on han participat representants de petites i mitjanes empreses de Martorell i rodalies. La sessió s’emmarca dins el ‘Fem Xarxa, fem empresa’, projecte impulsat pels ajuntaments del Baix Llobregat per dinamitzar l’esperit empresarial al territori. L’objectiu ha estat fer xarxa entre pimes per generar activitat econòmica enfocada a cobrir les necessitats, cada cop més significatives, de la gent gran.

Ha dirigit la dinàmica de treball la psicòloga experta en vendes i professora a ESADE Business School Mònica Mendoza. Els empresaris s’han distribuït en dos grups, s’han presentat durant un curt període de temps a cadascun dels integrants de l’altre grup i han explicat la seva dedicació al voltant de la temàtica proposada per crear sinèrgies i xarxes.

Ha estat el punt central d’una trobada iniciada amb la benvinguda de l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, i del director del Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones de Martorell (PMSAPM) Valentí Santos. La presentació ha anat a càrrec de la tècnica de Promoció Econòmica Carme Moles.

Fonollosa ha dit que “la gent gran és un sector econòmic potent, que creix i que creixerà més, perquè per sort, cada cop tenim més esperança de vida. I això vol dir que es generen moltes necessitats”. També ha posat a disposició un espai com el Molí per facilitar la trobada i l’intercanvi entre pimes “sobre una temàtica com aquesta que els pot interessar”.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

Santos ha posat dades a la cada cop major rellevància del segment de població de la gent Gran: “A Catalunya actualment hi ha 1.690.000 persones de 65 anys o més, que suposen un 20% de la població, i es calcula que en la propera dècada se n’incorporarà un milió més, que farà que se superi el 30%”.

Ha apuntat que “dins d’aquest període vital a partir dels 65 anys hi ha moltes transicions. No podem atendre igual una persona de 65 que una de 85 anys” i ha conclòs que aquest aspecte “s’ha de considerar tant des de la perspectiva de la gestió pública com també de l’oportunitat de negoci i segmentació de mercat”.

Valentí Santos, director del PMSAPM

Mònica Mendoza ha parlat del context actual i ha dit que “a diferència de les grans empreses, les pimes cada cop ho tenen més difícil perquè han de pagar més impostos i es troben més ofegades”. Ha posat en valor l’activitat econòmica al servei d’atendre les necessitats de la gent gran, cada cop més variades, i ha reblat les quatre línies mestres imprescindibles per a guanyar clientel·la: “Captar nous clients, augmentar la facturació per client, evitar la pèrdua i recuperar clients antics”.

Mònica Mendoza, psicòloga i experta en vendes
Networking al Molí Empresa sobre benestar de la gent gran

Mendoza ha recordat als representants de les pimes presents el repte que suposa per als seus negocis les innovacions disruptives en l’àmbit tecnològic, cada cop més freqüents en el temps: “Abans, entre la implantació de la màquina de vapor, la impremta o el telèfon, passaven anys o fins i tot segles. Ara, a l’any 2024, en el mateix temps i de manera simultània, moltes innovacions convergeixen a temps real i es retroalimenten: metavers, computació quàntica, 6G, IA, cotxes elèctrics, xarxes socials o les energies renovables”.

Mònica Mendoza, psicòloga i experta en vendes

A continuació, els i les representants de les pimes s’han presentat a la resta i han compartit experiències i coneixements sobre la temàtica proposada a la sessió.