El Rei Felip VI visita les obres de construcció de la nova planta d’acoblament de bateries de SEAT

587

Sa Majestat el Rei Felip VI, el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, i el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, han presidit aquest matí una visita institucional a les instal·lacions de SEAT per veure el progrés de les obres de construcció de la nova planta d’acoblament de sistemes de bateries, actualment en desenvolupament.

A l’acte també hi ha assistit el regidor d’Hisenda, Economia, Organització i Règim Interior de l’Ajuntament de Martorell, Lluís Amat, com a alcalde accidental, i la regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Rosa Cadenas.

SEAT està invertint 300 milions d’euros en aquesta nova instal·lació, que permetrà acoblar cel·les de bateries provinents de la gigafactoria de PowerCo a Sagunt (València), també en construcció, per a la família de vehicles elèctrics urbans del Grup Volkswagen, que començaran a produir-se a la fàbrica de Martorell a finals de 2025.

La planta d’acoblament de sistemes de bateries forma part del pla de transformació del Grup Volkswagen i de SEAT a Espanya que, juntament amb els socis del projecte ‘Future: Fast Forward’, estan desenvolupant per a convertir l’Estat en un hub del vehicle elèctric a Europa.

El president de SEAT, Wayne Griffiths, ha explicat que “fa tres anys vam fer una gran promesa: electrificar SEAT S.A. i posar a Espanya sobre rodes elèctriques. En aquest temps hem treballat molt perquè aquest objectiu sigui una realitat i la nova planta d’acoblament de bateries és la millor prova. Estem complint amb les inversions, amb el desenvolupament dels nous cotxes elèctrics i amb les obres a les fàbriques. La nostra aposta per l’electrificació i la descarbonització és clara i ara necessitem la mateixa aposta del Govern d’Espanya”.

Wayne Griffiths, president SEAT

El president del Consell d’Administració de SEAT, membre del Comitè Executiu de Volkswagen AG (Brand Group Core) i CEO de la marca Volkswagen, Thomas Schäfer, ha indicat: “El Grup Volkswagen està 100% compromès amb Espanya, amb el sector espanyol de l’automòbil i amb configurar el futur de la mobilitat sostenible en i per a Europa. Estem complint el que es necessita per a portar la mobilitat elèctrica al gran públic: automòbils assequibles i atractius i bateries d’última generació. Estem lluitant per a fer possible la mobilitat elèctrica per a tots! En aquest sentit, el suport continu del Govern espanyol és crucial. I demanem a Europa que aposti per la electromovilidad com a palanca central per a fer realitat el Green Deal”.

Les autoritats han iniciat la visita en el Centre de Disseny de la companyia, on han pogut conèixer, entre altres, els futurs models de la família del vehicle elèctric urbà, que es produiran a Martorell i a Navarra a partir del pròxim any.

Durant el recorregut, el Rei Felip VI ha saludat els treballadors joves de la companyia. “És un dia il·lusionant venir a conèixer els passos en ferm que fa una empresa insígnia per a la imatge d’Espanya com és SEAT. N’és sempre un orgull. També l’oportunitat de veure una nova generació d’aprenents que representeu el futur i que esteu plenament immersos en la transformació digital, ecològica i econòmica, doneu suport a una indústria tan important per a Espanya com és la de l’automòbil”, ha expressat.

Sa Majestat Rei Felip VI

La comitiva s’ha desplaçat als terrenys en els quals s’està construint la planta d’acoblament de sistemes de bateries, on els assistents han conegut el projecte amb més detall i han comprovat el desenvolupament de les obres. L’acte ha finalitzat amb la presentació, per part de Wayne Griffiths i de Thomas Schäfer, del progrés a Espanya del pla d’electrificació del Grup Volkswagen i de SEAT.

Una inversió de 300 milions i més de 500 ocupacions

La nova planta d’acoblament de sistemes de bateries a Martorell suposa una part fonamental en el camí cap a l’electrificació de SEAT. Aquesta instal·lació abastarà un espai de 64.000 metres quadrats i, quan estigui en funcionament en 2025, tindrà un impacte en més de 500 ocupacions.

SEAT està invertint 300 milions d’euros en aquesta planta, on es durà a terme el procés d’acoblament de les cel·les de bateries produïdes en la gigafactoria de PowerCo a Sagunt. La planta de Martorell tindrà una capacitat inicial per a produir 1.400 sistemes de bateries al dia que es traslladaran directament a les línies de muntatge dels nous cotxes elèctrics a través d’un sistema de transport de 600 metres de longitud. La nova planta disposarà de 11.000 panells solars que produiran el 70% de l’energia requerida en tot el procés.

La nova planta d’acoblament és un element clau en el camí que SEAT va iniciar al març de 2021, quan va anunciar l’objectiu d’electrificar Espanya. La companyia va posar en marxa del projecte Future: Fast Forward juntament amb el Grup Volkswagen, PowerCo i 49 socis, amb una inversió de 10.000 milions d’euros, la major en la història industrial del país, per a convertir a Espanya en un hub de la mobilitat elèctrica a Europa. Future: Fast Forward té un impacte directe en més de 145.000 llocs de treball, assegurant posicions actuals i creant ocupació.

Un impuls per a Martorell

SEAT està liderant el clúster de la família del vehicle elèctric urbà del Grup Volkswagen, que democratitzarà l’accés als cotxes elèctrics i que produirà, a finals de 2025, el CUPRA Raval, el cotxe urbà 100% elèctric de CUPRA. En els propers mesos, també es fabricaran els models Volkswagen ANEU 2.all, a Martorell, i un SUV basat en l’ANEU.2all i el Škoda Epiq a Navarra. Un total de 1.100 persones estan treballant en el desenvolupament i la industrialització dels cotxes elèctrics urbans del Grup Volkswagen.

Amb una inversió de 3.000 milions d’euros, el doble de la xifra que la companyia va destinar fa 30 anys per a construir la fàbrica de Martorell, SEAT està impulsant la major transformació de la seva història. Aquest estiu, la companyia traslladarà tota la producció del SEAT Ibiza i del SEAT Arona a una altra línia de muntatge a Martorell per a preparar una nova línia per als cotxes elèctrics a la fàbrica.

La transformació que ha posat en marxa SEAT té també un efecte directe en l’empresa a nivell industrial, organitzatiu i cultural. La planta d’acoblament de sistemes de bateries, que ha rebut fons Next Generation EU de la segona convocatòria del PERTE del Vehicle Elèctric i Connectat (VEC), és un pilar fonamental en la transformació cap a l’electrificació de Martorell.