El web municipal revalida el Segell Infoparticipa en qualitat i transparència de la comunicació pública

662
Segell Infoparticipa

Martorell ha aconseguit, per segon any consecutiu, el Segell Infoparticipa a la qualitat i la transparència de la comunicació pública local al seu web municipal. El reconeixement l’atorga la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) després d’avaluar la transparència de les administracions a l’hora d’informar sobre els seus representants, la gestió dels recursos, la informació municipal i la participació ciutadana. El web municipal i el seu Portal de la Transparència han acomplert el 90,4% dels paràmetres.

El regidor de Noves Tecnologies, Lluís Amat, va recollir ahir el guardó al Saló d’Actes del rectorat de la UAB. Va ser durant un acte en el qual es va reconèixer prop d’un centenar d’administracions locals, comarcals i provincials que han superat el qüestionari de 52 indicadors del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB (LPCCP).

El web martorellenc ha obtingut el vist i plau en 47 de 52 indicadors. Pel regidor, “el reconeixement ens esperona a estar atents a millorar la informació que, com a empresa pública de serveis que som, hem de facilitar a cada ciutadà per a que hi pugui accedir”.

Lluís Amat, regidor de Noves Tecnologies de l'Ajuntament de Martorell

Amat reconeix que “l’any passat vam superar tots els indicadors, però hem de tenir present que els criteris d’avaluació són cada cop més exigents, i és bo que així sigui”. Afegeix que “estem encantats de ser a l’Infoparticipa. Tenim l’obligació d’explicar a la gent tot allò que fem per a que no en tingui dubtes”, i recalca que el proper repte per a les administracions serà “fer més fàcil la cerca d’informació, i que aquesta es difongui de manera més gràfica, senzilla i humana”.

Lluís Amat, regidor de Noves Tecnologies de l'Ajuntament de Martorell

Lliurament del Segell Infoparticipa al web municipal

El Segell Infoparticipa es lliura des de 2013 amb l’objectiu que els responsables polítics i els tècnics coneguin i apliquin criteris de qualitat i transparència en la informació que ofereixen a la ciutadania en els webs corporatius, de reconèixer les bones pràctiques i d’incrementar la confiança de la ciutadania en les institucions democràtiques i els representants polítics.

A l’hora de concedir-lo, el LPCCP posa a examen les webs corporatives a partir de 52 indicadors agrupats en 5 àrees, dels quals cal aprovar el 75%. La primera àrea és la informació dels representants polítics -sobre l’alcalde, regidors de govern i oposició, agenda institucional i contacte, etc-. També es tenen en compte els recursos col·lectius -òrgans de govern i competències, ple municipal, ordenances-; la gestió dels recursos -pressupost municipal i modificacions, personal laboral i funcionari, retribucions de directius i càrrecs de confiança, patrimoni, licitacions, subvencions i ofertes de treball-, o la informació de gestió de recursos -publicació de notícies sobre actuació del govern i del Ple, dades del municipi i agenda d’activitats-. Finalment, es valoren les eines de participació ciutadana -reglament, actes de reunions, directoris d’entitats i associacions i instruments de consulta i/o participació.