Tret de sortida a la nova temporada teatral amb un Escenari Secret de caràcter familiar aquest dissabte

894
Escenari Secret

Martorell donarà aquest dissabte 19 de setembre el tret de sortida a la nova temporada teatral amb una nova edició d’Escenari Secret, una iniciativa de la Diputació de Barcelona, amb el suport de l’Ajuntament de Martorell i de la Xarxa d’Espectacle Infantil i Juvenil. La sessió d’enguany serà de caràcter familiar amb diferents disciplines artístiques en un indret del municipi que no es desvetllarà fins al mateix moment de l’activitat.

La cita començarà a les 11.00h a l’Estació Martorell Central de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, a la plaça de Martí Flores, que serà el punt de trobada dels participants. La ubicació s’ha triat simbòlicament per tal de vincular la cita amb la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i reforçar el vincle entre cultura, ciutat i transport públic.

Enguany, la proposta està pensada especialment per al públic familiar i permetrà descobrir, en un entorn inesperat, diferents experiències vinculades a les arts vives, amb elements de màgia, circ, tallers, natura i música. El principal atractiu d’Escenari Secret és, precisament, el factor sorpresa: les persones participants no sabran ni quin serà l’espai final de l’activitat ni quina proposta artística hi trobaran fins al mateix moment.

D’aquesta manera, la iniciativa transforma espais quotidians o singulars del municipi en escenaris efímers i ofereix una manera diferent, propera i participativa d’apropar-se a les arts escèniques. La proposta també contribueix a donar a conèixer la programació cultural familiar de Martorell i a descobrir nous formats i llenguatges artístics fora dels circuits escènics habituals.

Les entrades es poden adquirir a través del web entrades.martorell.cat. Tot i que cal comprar l’entrada prèviament, l’import serà retornat amb l’assistència a l’acte.

Un centenar d’espectadors la temporada passada

L’any passat, un centenar de persones va participar en una experiència dividida en dos grups i que va començar a la plaça de les Cultures. El públic va continuar el recorregut en autobusos municipals fins a diferents espais singulars de la ciutat, com els aparcaments del Merca Asia i del Bon Preu i el Mercat Municipal.

En aquests indrets, els assistents van poder descobrir propostes de dansa urbana, teatre i música, amb Re-View, El refredat comú i un concert íntim d’Anna Andreu. L’experiència va barrejar així cultura, sorpresa i descoberta d’espais quotidians de Martorell, convertits puntualment en escenaris.

En el conjunt de la demarcació de Barcelona, Escenari Secret va reunir 1.040 espectadors durant la temporada passada, en les 13 sessions celebrades en diferents municipis. En total, es van programar 23 espectacles de petit format, amb propostes de dansa, circ, teatre visual i d’objectes i concerts acústics, que es van desenvolupar en espais poc habituals com vestíbuls i magatzems de teatres, parcs i jardins o antigues fàbriques en desús.

Una iniciativa per apropar les arts escèniques al públic

Escenari Secret va néixer l’any 2016 com una iniciativa de la Diputació de Barcelona adreçada als ajuntaments amb l’objectiu de dinamitzar els públics dels equipaments culturals i reforçar la relació entre els espectadors i els espais escènics municipals.

Al llarg dels anys, la iniciativa ha apostat per portar les arts en directe més enllà dels escenaris convencionals i generar experiències en espais singulars, amb propostes de petit format i artistes i companyies de diferents disciplines. El factor sorpresa permet que cada sessió sigui també una oportunitat per descobrir nous espais del municipi i noves maneres de viure la cultura.