ésMartorell, l’app per a incidències a la via pública, a punt d’arribar al miler d’usuaris

1315
App Es Martorell

ésMartorell, l’aplicació (app) per a mòbils que l’Ajuntament de Martorell va posar en marxa l’any 2018, compta amb 964 usuaris. L’eina permet a la ciutadania notificar incidències, fer suggeriments i queixes relacionades amb l’espai públic de manera ràpida, fer-ne el seguiment i rebre avisos sobre via pública en temps real.

Des de l’1 de gener de 2018 fins al 10 de gener de 2022, s’han registrat 8.045 incidències, de les quals se n’han resolt favorablement 7.879 i 164 romanen obertes. Els temps de resolució és de 39 dies de mitjana. Les sol·licituds més habituals han estat les relacionades amb paviment (1.262); mobiliari urbà i jocs infantils (1.225); enllumenat públic (1.036); altres avisos (887), neteja viària (722); recollida de residus i contenidors (582); jardineria i arbrat (548); semàfors i senyals (443); xarxa d’aigua i clavegueram (437); plagues (391); retirada de vehicles (204); grafits i pintades (186); recollida de mobles i efectes (75), i animals abandonats (18).

Pel que fa als barris amb més incidències generades, 1.277 han estat de Torrent de Llops, seguit per La Vila (1.266); Can Carreres (974); Buenos Aires (883); el Pla (704); Camí Fondo (691); Can Cases (435); altres ubicacions (231); Rosanes (226); Pont del Diable (221); Verge del Carme (122); Font de la Mina (100); Can Bros (74); Polígon Congost (71); Polígon La Torre (70); Pou del Merli (48); Illa Santacana (47); Polígon SEAT (34); Polígon Solvay (25); Polígon Can Cases-Can Sunyol (12), i Polígon Can Bros (11).

La regidora de Serveis Urbans i Via Pública, Elisabeth Plaza, indica que l’aplicació “funciona molt bé, és ràpida i ens serveix per tenir ulls a tot el poble. És molt fàcil: busques la categoria de la incidència, fas una fotografia i l’envies des del lloc exacte on és, per tal que consti la ubicació real, o bé indiques el lloc precís a la descripció”.

Elisabeth Plaza, regidora de Serveis Urbans i Via Pública

La notificació “es redirigeix al departament municipal corresponent i els tècnics la resolen. L’objectiu és que hi hagi un feedback entre ciutadà i Ajuntament, per tal que puguem solucionar les incidències a la via pública de forma més àgil”.

Elisabeth Plaza, regidora de Serveis Urbans i Via Pública

ésMartorell es pot descarregar gratuïtament des de l’App Store i Google Play. Un cop descarregada, l’usuari pot fotografiar la incidència, ubicar-la en un mapa i enviar-la al moment, per tal que quedi constància de la ubicació exacta. Des d’aquest moment, l’Ajuntament la recull i la trasllada al departament corresponent per a l’actuació oportuna. Finalment, rep un correu i una notificació quan la incidència s’ha reparat. L’app va ser la proposta més votada pel Consell d’Infants en el marc dels Pressupostos Participatius de 2017.