Fonollosa recorda a Foment que l’ampliació de l’A-2 no és la prioritat i reclama consens amb el territori

1685
Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell
Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

Després de l’anunci que el Ministeri de Foment està estudiant convertir l’autovia A-2 en una carretera de fins a 10 carrils entre Igualada i Martorell, l’alcalde Xavier Fonollosa recorda al Ministeri que hi ha infraestructures viàries pendents molt més urgents i que “actuacions d’aquest calat cal consensuar-les, prèviament, amb el territori”.

Fonollosa indica que el projecte “no afecta directament Martorell, perquè no hi ha cap tram dins el terme municipal, però sí de manera indirecta,  ja que entenem que és molt més urgent acabar la connexió entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental pel viaducte de la B-30, que fa 11 anys que està en obres, o el túnel Abrera-Viladecavalls al Quart Cinturó”. Fonollosa veu amb bons ulls que es facin “algunes millores en els trams més insegurs de l’autovia”, però remarca que els majors problemes de trànsit en aquesta via acostumen a iniciar-se a Sant Andreu de la Barca, en sentit Barcelona i en hores punta.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

L’alcalde també ha criticat que aquesta actuació no hagi tingut en compte l’opinió dels municipis afectats. “No entenem com el Ministeri de Foment pot fer una infraestructura d’aquest calat sense parlar amb el Departament de Territori de la Generalitat i amb els municipis afectats. Quan es consensuen amb el territori s’intenta modificar el traçat perquè afecti el mínim possible, tant a elements existents com al medi natural. És una infraestructura que té un import econòmic molt gran, i els recursos els hem d’optimitzar i aplicar el més satisfactòriament possible. Per fer això s’ha de dialogar amb els municipis implicats”.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

El projecte del Ministeri de Foment preveu convertir l’autovia A-2 en una carretera de, com a mínim, sis carrils d’amplada (tres per cada sentit). Tot i això, està previst també construir un o dos carrils laterals per sentit per facilitar les sortides i les incorporacions a l’autovia. Actualment, molts dels trams entre Igualada i Martorell són de només dos carrils per sentit amb alguns punts on la velocitat està limitada a 80 quilòmetres per hora, com per exemple al Bruc, Castellolí i Collbató.

La idea és que el projecte surti a exposició pública abans de l’estiu i que les obres puguin començar el 2020 amb una durada prevista de tres o quatre anys. Foment treballa amb la idea que el projecte es pugui executar a través d’una concessió amb alguna fórmula com la del peatge a l’ombra.