La 26a Cursa de Martorell ja escalfa motors amb les inscripcions obertes i previsió de rècord

57

Les inscripcions per a la 26a edició de la Cursa de Martorell ja estan en marxa. La prova, organitzada per l’Ajuntament de Martorell i dirigida tècnicament pel Martorell Atlètic Club, se celebrarà el diumenge 29 de març i mantindrà el format habitual amb la cursa popular de 5 quilòmetres i les diferents proves infantils. El termini per formalitzar la inscripció finalitzarà el dimarts 24 de març a les 21.00 hores, o abans si s’esgoten les places.

En l’edició anterior es van reunir prop de 700 participants entre totes les categories, i enguany l’organització preveu arribar als 750 corredors, apropant-se al rècord de participació.

Bones sensacions des de l’obertura d’inscripcions

El responsable tècnic de la cursa, Nacho Pinedo, destaca que l’arrencada està superant expectatives i que fins i tot es podria haver d’avançar el tancament: “Les sensacions són molt bones. En aquest moment hi ha gairebé un 5% o un 6% més d’inscripcions que el 2023, que va ser la millor edició. Estem molt il·lusionats i gairebé amb la certesa que potser haurem de tancar abans del 24 de març si s’omplen les places”.

Nacho Pinedo, responsable tècnic de la Cursa

Les inscripcions es poden fer a través del web del Martorell Atlètic Club, amb enllaços diferenciats per a la modalitat d’adults i les categories infantils, així com també mitjançant la plataforma Championchip.

Un circuit ràpid, tancat al trànsit i amb ambient

El recorregut serà el mateix de l’any passat, homologat per la Federació Catalana d’Atletisme el 7 d’abril de 2019. La sortida estarà situada al carrer Josep Vilar i el traçat recorrerà diversos punts emblemàtics del municipi, amb pas per carrers com Sant Sebastià, Comte de Llobregat, Torrent de Llops, Passeig de Catalunya o Francesc Riera, entre d’altres.

Pinedo posa en valor el perfil del circuit i l’ambient que s’hi genera: “És un circuit que, si regules bé el primer quilòmetre, després es fa molt agraït. Tot el que pot ser més exigent és al principi, i a partir del quilòmetre tres hi ha una suau baixada que ajuda molt. A més, està totalment tancat al trànsit i cada vegada hi ha més gent animant, especialment al punt del carrer Francesc Riera, que fa molt goig”.

Nacho Pinedo, responsable tècnic de la Cursa

La jornada inclourà també les curses infantils: la Cursa A (sub-14 i sub-16, 1.300 metres), la B (sub-10 i sub-12, 700 metres), la C1 (sub-8, 580 metres) i la C2 (sub-6, 250 metres, no competitiva).

El responsable tècnic remarca la importància d’aquest vessant formatiu: “Per nosaltres, la cursa dels nanos és casa nostra. És promoció de l’atletisme i volem que surtin, que corrin, que visquin els nervis de la sortida i que gaudeixin. En el cas dels sub-6 no hi ha classificació, perquè el que volem és que s’ho passin bé i que vegin que també poden córrer”.

Nacho Pinedo, responsable tècnic de la Cursa

Per facilitar la preparació, el club ofereix entrenaments oberts tots els dijous, del 5 de febrer al 19 de març, a la pista d’atletisme del CE Torrent de Llops (de 18.30 a 20.00h), i els diumenges, del 15 de febrer al 22 de març (de 09.30 a 11.00h), amb sessions guiades per espais urbans.

A més, la cursa disposarà de servei de llebres per marcar ritmes i un temps màxim de 45 minuts per completar els 5 km. En aquest sentit, Pinedo anima la ciutadania a participar-hi: “És una cursa a l’abast de tothom. Córrer per la teva ciutat, pel mig del carrer i sense trànsit, és una sensació molt agradable. I si no la corres, almenys surt al carrer i anima, que els corredors ho agraeixen molt”.

Nacho Pinedo, responsable tècnic de la Cursa

La recollida de pitrals i xips es farà al CE Torrent de Llops (carrer Josep Vilar s/n), dissabte 28 de març de 16.00 a 20.00h i diumenge 29 de març de 07.30 a 09.00h. Martorell es prepara, així, per viure una nova festa de l’atletisme popular amb una edició que podria marcar un nou sostre de participació.