La Llar d’Infants Pont d’Estels, ubicada a la plaça del Sol del barri de Torrent de Llops, commemora el seu 25è aniversari, un quart de segle dedicat a l’educació i la cura dels infants d’entre 0 i 3 anys del municipi. Per celebrar aquesta fita significativa, s’ha organitzat una festa oberta a tota la comunitat, que tindrà lloc diumenge, 18 de maig, amb activitats que volen retre homenatge a totes les persones que han format part d’aquesta gran família educativa.
La jornada començarà a les 10.00h amb una visita de les famílies a les instal·lacions de la llar i una exposició commemorativa d’àlbums de fotos al vestíbul, recollint imatges i records dels 25 anys d’història del centre.
A les 11.00h, es donarà pas als parlaments institucionals. Obrirà l’acte la regidora d’Ensenyament i Salut, Soledad Rosende, seguida de la intervenció de la recent exdirectora de la llar, Ramona Torrebadella, i d’un representant de les famílies. La cloenda d’aquesta part institucional anirà a càrrec de l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa.
La festa continuarà, a les 11.30h, amb l’espectacle infantil Explosive, a càrrec de la companyia Cremallera, una proposta lúdica pensada per fer gaudir petits i grans. L’acte finalitzarà a les 12.30h.
La regidora d’Ensenyament i Salut, Soledad Rosende, ha asseverat que “en aquests 25 anys han passat per la Llar d’Infants Pont d’Estels prop de 2.000 nens i nenes”, i ha destacat que el centre “ha estat un pilar fonamental en l’educació infantil de 0 a 3 anys del poble, oferint un entorn acollidor, segur i estimulant en les primeres etapes del desenvolupament dels infants”. Rosende ha afegit que “hem treballat de manera constant per fomentar valors com el compartir, el respecte, la cooperació, la creativitat i l’aprenentatge, base d’aquest projecte educatiu”.
Soledad Rosende, regidora d'Ensenyament
La regidora també ha volgut aprofitar per “agrair a totes les persones que formen part de la comunitat educativa i a totes aquelles que, directament o indirectament, ens han donat suport per tirar endavant aquest projecte i millorar l’educació dels nostres nens i nenes”. També ha avançat que “diumenge ens retrobarem amb la Ramona Torrebadella, qui ara s’ha jubilat, però que durant molts anys ha estat la directora de la llar”.
Soledad Rosende, regidora d'Ensenyament
Ramona Torrebadella, qui va exercir la direcció de Pont d’Estels durant 22 anys, fins al gener passat, ha recordat com “el setembre de 1999 es van obrir les portes perquè totes les famílies que havien inscrit els seus fills i filles a l’anomenada Llar de Torrent de Llops poguessin començar el curs. Tot era nou, però hi faltava vida: les persones”. “Vam entrar un equip nou de professionals, algunes de les quals provinents de la Llar d’El Turó, que va seguir oberta un temps, igual que els aularis d’Els Convents”.
Ramona Torrebadella, exdirectora Llar Pont d'Estels
Aleshores la llar comptava amb set aules, 107 infants, totes les places cobertes i llista d’espera. “El barri de Torrent de Llops estava naixent, s’hi estava construint molt i hi arribaven famílies de Martorell i de fora que tenien criatures. Necessitaven una plaça de llar d’infants i no hi havia tantes com en aquests moments”, ha rememorat.
Ramona Torrebadella, exdirectora Llar Pont d'Estel
Torrebadella ha volgut destacar també un moment simbòlic i participatiu: la tria del nom de la llar. “El nom Pont d’Estels es va posar democràticament. Es va crear una comissió amb la Regidoria d’Ensenyament, personal educatiu i famílies. Vam recollir propostes en una bústia, es van fer dues votacions i finalment va sortir el nom actual”.
Ramona Torrebadella, exdirectora Llar Pont d'Estels
Pel que fa a la seva recent jubilació, Torrebadella l’ha descrit com “una barreja de sensacions, ni fàcils ni difícils. Un any abans ja em vaig començar a preparar mentalment perquè és un canvi gran: passes de molta activitat a centrar-te només en la vida personal. Ara estic més relaxada i tranquil·la, però mentre treballes no t’adones de la intensitat del dia a dia”.
Ramona Torrebadella, exdirectora Llar Pont d'Estels
Aquest 25è aniversari és una ocasió per reconèixer la tasca educativa realitzada al llarg dels anys i agrair la implicació de famílies, professionals i infants que han contribuït a fer de la llar un referent d’educació infantil a Martorell. L’esdeveniment vol també obrir les portes al barri de Torrent de Llops i a tot el municipi, compartint l’orgull col·lectiu d’aquest projecte.
Des de la direcció actual del centre es destaca que l’aniversari no només mira al passat, sinó que posa la mirada en el futur amb il·lusió, reafirmant el compromís amb una educació de qualitat, propera i respectuosa amb el desenvolupament dels infants.
