La cooperativa d’El Pontarró sol·licita el NIF i aprèn a dissenyar el seu logotip

927

Els alumnes de l’Escola El Pontarró, participants en el projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ (CUEME), van constituir dijous passat la seva cooperativa escolar i van participar en un taller d’imatge corporativa per aprendre a dissenyar el seu logotip.

A través d’una sessió telemàtica, els alumnes d’El Pontarró van formalitzar la sol·licitud del NIF per a la seva cooperativa, anomenada Màgica, al Centre de Promoció Econòmica. Els joves emprenedors van fer el tràmit amb la cap del Departament de Promoció Econòmica, Carme Moles, i les tècniques Ana Millán i Dolors Fernàndez.

Abans de demanar el NIF, van preparar tota la documentació relativa a la petició i van crear els estatuts, l’acta de constitució, la fitxa de cooperativista, i van omplir una sol·licitud adaptada per aconseguir el carnet que valida la seva cooperativa i els adjudica un número de NIF. Els representants legals escollits en votació pels mateixos companys van signar prèviament la constitució de la cooperativa.

Els cooperativistes de Màgica van participar, posteriorment, en un taller de logotip i imatge corporativa amb l’objectiu de conèixer de forma el procés de creació i disseny d’un logotip per a la seva cooperativa. Durant el taller, impartit per la tècnica de Promoció Econòmica, Raquel Moya, els alumnes van rebre una petita formació sobre com escollir la forma, la tipografia i els colors del seu logotip, tot fent una reflexió de què és el que es vol transmetre i quines són les característiques de la cooperativa i poder així plasmar-ho en il·lustracions i lletres.

Gràcies a aquesta formació, els alumnes coneixen la importància de la imatge corporativa en l’empresa, els elements que la formen, el significat i característiques dels logotips tenint en compte la comunicació del producte i de l’empresa. Aquest procés de disseny del logotip fomenta un dels objectius principals del projecte: el treball en equip, la discussió i valoració, aprendre a valorar als companys, fer aportacions per aconseguir una finalitat conjunta pel grup, que és un dels pilars del projecte de cultura emprenedora.

Un cop escollit el nom, constituïda la cooperativa i coneixent les pautes de la creació de la imatge corporativa, els alumnes han de treballar el seu logotip i començar a definir les propostes de productes a elaborar per la cooperativa.

Els cooperativistes coneixeran, properament, a les seves padrines, Alba, Lorena i Aylin de l’empresa Ala Psicologia que els donaran suport durant tot el projecte.

‘Cultura Emprenedora a l’Escola’

L’Ajuntament de Martorell participa novament al CUEME, enguany amb dues escoles del municipi; l’Escola José Echegaray i El Pontarró, en una edició preferentment en línia adaptada a la situació generada per la crisi sanitària de la COVID-19.

El programa, iniciat a Martorell des del curs 2013-2014, fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques al cicle superior d’educació primària. És un recurs impulsat per la Diputació de Barcelona, des d’Educació i Promoció Econòmica i Ocupació, amb l’objectiu de fomentar els valors de l’emprenedoria en els alumnes de cicle superior de primària.

Aquest projecte, que vincula els centres educatius i els ens locals, es fonamenta en dos pilars bàsics: l’estratègia local i el projecte educatiu a l’aula. El primer assegura la integració del projecte en les polítiques municipals i el segon permet, a través de l’adquisició de competències bàsiques, fomentar la cultura emprenedora entre els alumnes, mitjançant la creació d’una cooperativa escolar.