La Creu Roja Baix Nord fa campanya per buscar nous socis i voluntaris

241
Creu Roja del Baix Llobregat Nord

Creu Roja del Baix Llobregat Nord impulsa novament la campanya per fidelitzar i trobar nous socis i voluntaris. Tothom qui n’estigui interessat pot dirigir-se -sigui per telèfon o físicament- a les dependències del carrer de Sant Llorenç d’Hortons, número 5, de Martorell o al telèfon 937 750 550.

Fins a mitjans de març, l’entitat solidària intensifica la campanya per aconseguir recursos humans i econòmics per impulsar accions en el propi territori. La campanya de socis i voluntaris planteja dues formes per ajudar. Una de directa són els voluntaris que dediquen part del seu temps i esforç a qualsevol de les tasques solidàries. Una d’indirecta és fer-se soci, per contribuir en el finançament dels projectes.

La referent tècnica de Creu Roja Baix Llobregat Nord, Griselda Sanahuja, diu que pel que fa als socis, es busca “fidelitzar els actuals, però també captar-ne de nous”. Aquests dies estan fent “visites a domicili, perfectament identificats i previ acord amb les persones visitades. L’objectiu és agrair-los la seva col·laboració”.

Griselda Sanahuja, tècnica referent Creu Roja Baix Nord

En la col·laboració com a soci, “totes les aportacions, siguin grans o petites, serveixen. Parteixen d’una quota de 3 euros al mes, el que representa 36 euros l’any. També hi ha l’opció de fer-se socis com a empreses”, diu Sanahuja.

Griselda Sanahuja, tècnica referent Creu Roja Baix Nord

Per poder estar al costat dels col·lectius més vulnerables, Creu Roja necessita diners. L’aportació econòmica dels socis “són una de les fonts d’ingressos més grans que rebem, a part de les subvencions dels ajuntaments o contractes i convenis amb empreses”. La tècnica referent de l’organització remarca que, independentment d’això, “els diners dels socis són els que poden destinar directament al nostre territori i serveixen per fer créixer els projectes i cobrir les necessitats de la comarca”.

Griselda Sanahuja, tècnica referent Creu Roja Baix Nord

L’altra manera de col·laborar és fer-se voluntari, dedicant unes hores del temps propi a qualsevol de les tasques i programes que es fan. La Creu Roja desplega diverses línies d’actuació per als seus voluntaris: actuar amb la infància i la joventut; informar, orientar i mediar a persones que requereixen atenció; assistir a població en situació de risc social; millorar i tenir cura de l’entorn i del medi ambient.

També companyar a persones vulnerables; actuar en tasques de socors i emergències; cooperar a nivell internacional; sensibilitzar, comunicar i donar suport en esdeveniments; participar a distància; ajudar a capacitar i empoderar persones -habilitats i competències personals i professionals-; col·laborar en accions immediates i campanyes puntuals i, finalment, donar suport a la gestió de la mateixa institució.

Per a que qualsevol persona pugui fer la seva aportació econòmica com a soci, només cal entrar al web i clicar a lapartat ‘Fes-te soci/sòcia’. En cas de voler destinar-hi temps, hi ha un apartat dedicat a ‘Voluntariat’. També es pot anar a l’oficina del carrer de Sant Llorenç d’Hortons número 5, trucar al telèfon 93 775 05 50 o enviar un correu electrònic a martorell@creuroja.org.