La FHSJDM forma els primers residents com a dispositiu de la Unitat Docent Costa de Ponent

292
Foto: FHSJDM

Els tres residents de Medicina Familiar i Comunitària de la Unitat Docent Multiprofessional d’Atenció Familiar i Comunitària (UDMAFiC) Costa de Ponent han finalitzat la seva residència a la Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (FHSJDM), convertint-se en els primers professionals que han completat la seva formació especialitzada al centre hospitalari.

Al llarg de quatre anys, la resident Florenze Medina i els residents, Santiago López i Álvaro Maldonado han après i conegut a fons l’atenció que s’ofereix en un hospital comarcal, valorant molt positivament la seva estada. Ara inicien una nova etapa professional, preparats per posar en pràctica tot allò après.

La FHSJDM va voler reconèixer la seva trajectòria amb un acte de comiat el passat 25 de juny que va comptar amb la presència del Dr. Jordi Trelis, director gerent de la institució, acompanyat de membres de l’equip directiu, la Dra. Carme Serrano i dels diferents professionals que han contribuït a la seva formació durant aquest periode de temps. Durant es va lliurar un certificat de reconeixement així com dos objectes identificatius de Martorell amb la col·laboració de l’Ajuntament.

“Ha estat una gran experiència i tenim moltes ganes i il·lusió per seguir formant metges i metgesses residents en els propers anys”, ha destacat la Dra. Carmen Serrano, presidenta de la Comissió de Docència de la FHSJDM i coordinadora hospitalària MFiC, UD Costa de Ponent.

La FHSJDM ja disposava de reconeixement docent en altres àmbits, especialment en la formació d’estudiants de pregrau. Amb la incorporació dels residents (MIR) l’any 2021, es va fer un pas endavant cap a l’excel·lència acadèmica i la millora contínua, en un entorn d’intensa activitat assistencial. Els valors que han demostrat aquests primers residents han facilitat la seva integració als equips, fomentant la col·laboració i el compromís de servei.

Benvinguda a nous residents en formació

L’Hospital ha donat la benvinguda als nous professionals en formació que s’incorporen aquest any al centre per iniciar la seva etapa com a residents. Enguany s’hi sumen César David Gómez Jiménez, resident de primer any de Medicina Familiar i Comunitària; Martin Plazenzotti i Angie Pabón, residents de primer any de Psiquiatria; i Laura Domínguez i Teresa Mazuelos, residents de primer any d’Infermeria. Amb aquesta nova promoció, l’Hospital reforça el seu compromís amb la formació de futurs especialistes, que tindran l’oportunitat de créixer i adquirir experiència al costat de l’equip assistencial del centre. Des de la institució els desitgen una etapa plena d’aprenentatges, reptes i èxits tant personals com professionals.