La Generalitat Valenciana habilita cinc canals de WhatsApp per a coordinar l’ajuda i comptes per a donacions

682

La Generalitat Valenciana ha habilitat cinc telèfons per, a través de WhatsApp, rebre les sol·licituds d’ajuda que ciutadans i entitats vulguin prestar als damnificats per la DANA, amb l’objectiu de canalitzar i ordenar la solidaritat. Des de l’Ajuntament de Martorell es recomana seguir les directrius del Govern valencià per poder coordinar i distribuir l’ajuda de forma efectiva, evitant iniciatives particulars que puguin desbordar.

Tota aquella persona que desitgi col·laborar i ajudar pot escriure per WhatsApp als telèfons:

La Plana d’Utiel-Requena: 659 289 726

L’Horta Sud: 682 177 249

La Ribera: 619 975 059

La Foia de Bunyol: 690 027 099

Castelló: 679 161 664

Creu Roja posa a disposició dels donants el telèfon 900 104 971, Bizum (33512) i SMS de donació de 6 euros enviant la paraula AYUDA al número 38092. Més informació a la seva pàgina web.

Cáritas canalitza ajuts per atendre les persones damnificades des de Cáritas de Valencia i Cáritas d’Albacete. Es poden fer donacions als següents comptes corrents, indicant EMERGENCIA DANA VALENCIA Caixa Popular: ES19 3159 0078 5716 6338 6025 i Caixabank: ES02 2100 8734 6113 0064 8236. Més informació a la seva pàgina web.

Fesbal (Federación Española de Bancos de Alimentos) recull donacions que es destinen íntegrament a comprar aliments i productes bàsics per a la població afectada pel temporal. Ha habilitat un compte corrent ES34 2100 6106 8813 0126 8072, i un Bizum (03816). Més informació a la seva pàgina web.

A més, la Generalitat ha posat en marxa el web somsolidaritat.gva.es, on es pretén centralitzar els oferiments de voluntariat per a intervenir a la zona.

Atenció a familiars de persones desaparegudes

La Generalitat Valenciana també ha habilitat una línia telefònica específica per atendre les necessitats de les famílies que compten amb alguna persona desapareguda. Es tracta del telèfon 900 365 112 i està destinat de forma exclusiva a proporcionar i rebre informació sobre persones amb les que s’hagi perdut el contacte arran de la DANA.

La Generalitat Valenciana demana que la línia s’utilitzi únicament per a reportar la desaparició d’un familiar. D’aquesta forma, volen evitar la saturació de la línia i s’assegura que la informació arribi de la forma més eficient als equips de recerca.