La planta de SEAT a Martorell tanca durant el mes d’agost i la línia de l’Ibiza fins el setembre

779
SEAT
SEAT

La companyia automobilística SEAT tornarà a tancar aquest mes d’agost per evitar els estocs. La línia 1 de l’Ibiza deixarà de funcionar fins el proper 12 de setembre per poder realitzar les obres d’adaptació a la futura generació d’aquest model, que la marca espera superi les vendes del seu antecessor.

La factoria martorellenca abaixa la persiana aquest mes d’agost “per tal d’evitar una sobreproducció a la planta i adequar-se a les necessitats reals del mercat”, ha explicat el president del comitè d’empresa, Matías Carnero, qui s’ha mostrat satisfet pels nivells de producció a què han arribat en el primer semestre, amb més de 2.000 vehicles diaris.

El segon semestre de l’any 2016 i el 2017, “SEAT viurà un bon moment, gràcies als bons números que estem recollint des de principis d’any”. El 2018 serà un any crític, i és que, segons Carnero, “la producció del Q3 es desplaçarà a Hongria i la de l’A1 a Martorell. Això provocarà que la producció i la capacitat de la planta estiguin descompensades”. Per aquest motiu, el comitè va comunicar a la direcció de SEAT la necessitat de traslladar part de la producció del SEAT Ateca a Martorell donat que a la planta de la República Txeca, la capacitat productiva és inferior.

D’altra banda, la línia 1 de l’Ibiza s’atura fins el 12 de setembre per preparar-se per a la producció de la futura generació del model. El nou Ibiza, que té previst començar a acoblar-se a mitjans de 2017, forma part de l’ofensiva de llançaments en la qual està immersa la companyia i que va arrancar aquest juny amb la posada a la venda de l’Ateca, el primer SUV (tot terreny urbà) de la marca.

Les interrupcions de fabricació de l’Ibiza reduiran molt probablement les xifres de producció del model al tancament de l’exercici en relació amb 2015, malgrat que estaran per sobre de les previsions inicials per a aquest èxit comercial, segons ha informat la companyia.

Aquestes previsions a l’alça “es deuen a les 7.500 comandes addicionals que han realitzat els concessionaris en els últims quatre mesos i que no estaven pressupostades a l’inici de l’any”, ha afirmat Carnero.

L’augment de les peticions ha obligat a treballar set dissabtes al matí i a incrementar el ritme de producció diari, que des d’aquest mes de juliol i fins a final d’any passa de 711 a 740 cotxes al dia, fet que també s’ha traduït en 60 nous contractes.

Els sindicats es mostren convençuts que l’any que ve l’Ibiza haurà de començar a fabricar-se en tres torns en lloc dels dos que hi ha actualment per tal d’assumir el volum de producció que s’espera. Una vegada que es posi en marxa la nova plataforma, el ritme de producció podrà augmentar fins als mil cotxes diaris.