La propietària de Vileda invertirà aquest any 10 milions d’euros en les seves set plantes estatals, una d’elles a Martorell

2373
Freudenberg
Freudenberg

La multinacional tecnològica alemanya Freudenberg invertirà aquest any uns 10 milions d’euros en les set plantes que té a l’estat espanyol, una d’elles a Martorell. El conseller delegat de l’empresa a Espanya, Jaume Cané, ha explicat al diari Expansión que després de tancar 2018 amb una facturació de 308 milions en la península Ibèrica, Freudenberg preveu com a mínim igualar ingressos en 2019.

Aquesta multinacional de capital familiar és sobretot coneguda perquè és la propietària de la marca d’utensilis de neteja Vileda, tot i que el negoci dels productes per a la llar aporta només un 17% dels ingressos a la península.

Segons dades de 2018, el 47% de la facturació del grup va provenir de l’automoció, gràcies als productes de segellat i antivibració que produeix per a aquesta indústria.

L’activitat de lubrificants industrials va generar un altre 18% de la facturació, mentre que el negoci de teles sense teixir -amb aplicacions com el recobriment de cables elèctrics- va aportar un altre 15%.

Cané ha explicat que el negoci de l’automoció està en ple “canvi de paradigma” i això està fent que les vendes es ressentin, la qual cosa afecta també a la indústria dels components.
Per això, ha comentat que Freudenberg està adaptant-se a una economia cada vegada més electrificada i en particular al negoci de la mobilitat elèctrica.

Freudenberg invertirà aquest any 10 milions d’euros en les seves set plantes espanyoles, amb la finalitat d’augmentar la seva eficiència i la seva tecnologia. Quatre d’aquestes plantes estan situades a Parets del Vallès (Barcelona): la que fabrica els productes de Vileda, la de teles sense teixir, la de lubrificants i una amb part del negoci d’automoció. Les tres restants provenen de l’adquisició de Vibracoustic i estan situades a Martorell (Barcelona), Burgos i Cascante (Navarra).

Freudenberg té 1.068 empleats a l’estat espanyol, 60 més que en 2017, i de cara a aquest any preveu mantenir estable la plantilla. Les filials espanyoles de la multinacional alemanya van augmentar en 2018 les seves vendes un 1,58% – un 4% sense tenir en compte els efectes de la nova normativa comptable- i van aconseguir un resultat operatiu de 24 milions. A més d’adaptar-se a la nova realitat de la indústria de l’automoció, marcada pel cotxe elèctric, Freudenberg creu que activitats com la de les teles sense teixir o els lubrificants tenen bastant potencial de creixement.

Creada fa 170 anys, la multinacional Freudenberg va facturar en 2018 un total de 9.455,4 milions d’euros, un 1,2% més que en 2017, i empra a 49.000 persones en 60 països de tot el món. Freudenberg es va establir a Espanya en 1968, per la qual cosa l’any passat va complir 50 anys de presència al país.