Les cooperatives CUEME preparades per al seu mercat, dimarts a la rambla de Les Bòbiles

1489
CUEME. Escola José Echegaray

Les cooperatives de les escoles de Martorell participants en el projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’, José Echegaray, Mercè Rodoreda, La Mercè i El Pontarró, vendran els seus productes el proper dimarts, 7 de juny, a la rambla de Les Bòbiles, als voltants del Mercat Municipal. Serà de 9.00 a 13.00h.

Els estudiants han culminat el treball realitzat durant tot el curs, i ja ho tenen tot enllestit per sortir al carrer i vendre els productes que han elaborat artesanalment en el marc del projecte ‘Cultura emprenedora a l’escola’, promogut per la Diputació de Barcelona i gestionat per la Regidoria de Promoció Econòmica. L’objectiu del projecte és fomentar les competències i els valors de l’emprenedoria a través de la creació i la gestió d’una cooperativa a l’escola.

Els cooperativistes han fet tasques de promoció de les seves cooperatives visitant els estudis de Ràdio Martorell 91.2 FM per enregistrar les seves falques de ràdio, on han publicitat els seus productes i han convidat a la gent a visitar les seves parades. També han realitzat un taller d’aparadorisme per aprendre muntar de manera òptima les seves paradetes gràcies a la col·laboració d’alumnes de CFGM Màrqueting i Publicitat de l’Institut Joan Oró.

A més, han treballat durant tot el curs els diferents passos a seguir per crear una cooperativa amb tot el procés que comporta: constitució de la cooperativa (denominació, estatuts, capital a aportar per cadascun dels socis, organització, gestió i tancament…), elecció del producte, disseny imatge corporativa, finançament, producció, venda final i l’aportació de part dels beneficis a projectes d’interès social.

Gràcies a aquest projecte els alumnes han incorporat a la seva formació aspectes clau per al seu futur, com és la iniciativa personal (esperit emprenedor), la creativitat, aprendre a aprendre, el treball en grup, el lideratge, el tractament de la informació i competència digital, la concreció d’objectius, la presa de decisions i assumpció de risc, coneixement i la interacció amb el món físic, la planificació i el desenvolupament o l’avaluació.

El projecte s’ha integrat dins les hores lectives escolars i el treball curricular s’adapta als continguts de l’empresa, de forma que les matemàtiques, la llengua o la plàstica han servit per aprendre totes les qüestions relacionades amb l’emprenedoria.

Aquest curs 2021-22, Martorell amb les seves quatre escoles participants, ha constituït nou cooperatives escolars amb un total de 200 alumnes: ‘Echegart’ i ‘L’artesania de l’Echega’ (Escola José Echegaray), ‘Rodocoop’, ‘EquipMR’ i ‘Children Company’ (Escola Mercè Rodoreda), ‘Femcoop’, ‘Coopeco’ (Escola La Mercè) i ‘Galàxia Manualitats’ (Escola El Pontarró).