Les cooperatives escolars aprenen a fer estudi de mercat dels seus productes

860

Les cooperatives de les escoles Vicente Aleixandre, Mercè Rodoreda i José Echegaray participen al taller ‘Estudi de Mercat’. Està impartit pel Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner i emmarcat en el projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ (CUEME).

El taller té com a objectiu apropar els alumnes de 5è de Primària al procés de recerca i anàlisi de la informació rellevant sobre elements essencials que caracteritzen un mercat: competidors, els clients i els factors externs que hi influeixen. Aprenen el funcionament d’una eina bàsica del màrqueting, com és l’estudi de mercat, per obtenir informació que els serveixi de guia per prendre les decisions oportunes respecte els seus productes: preu, distribució i promoció.

Al taller es treballa la diferència entre preu i cost del producte, el tipus de client al qual va dirigit i els instruments per fer un estudi de mercat acurat, per exemple com elaborar una enquesta. Gràcies a aquesta formació, els cooperativistes començaran a desenvolupar un estudi de mercat amb els prototips que han creat. Un cop realitzat, decidiran quins seran els productes més viables per vendre’ls posteriorment al mercat.

Així mateix, durant les darreres setmanes les cooperatives escolars també han visitat l’Oficina d’Atenció ciutadana (OAC) per demanar el permís d’ús de via pública per poder vendre els productes de les seves cooperatives. També van presentar el seu projecte  a l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa.