Els alumnes de 5è de Primària de les escoles Lola Anglada i Mercè Rodoreda, participants del projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ (CUEME), han assistit a una sessió teòrico-pràctica sobre com elaborar un anunci radiofònic per promocionar els seus productes. El taller ha tingut lloc aquest matí a les instal·lacions del Molí Empresa i ha anat a càrrec de l’equip de redacció de Ràdio Martorell.
Els cooperativistes han après quins són els targets de la seva campanya, és a dir, a quin públic es dirigeix i quin és l’objectiu de la mateixa. També han rebut algunes idees per fer els guions més creatius i mantenir l’atenció dels oients. Se’ls hi ha explicat quin tipus de locutor es necessita per enregistrar una falca, tot tenint en compte el tipus de veu, l’accent, la dicció i la interpretació.
Les falques que elaborin els alumnes podran anar acompanyades de música coixí per sota la veu per acompanyar-la i potenciar-la, o bé d’un jingle o efecte de so que intentaran fixar a la memòria de l’audiència.
Durant el taller, els alumnes ja han començat a crear la seva pròpia falca. L’anunci escollit s’enregistrarà a l’abril en una visita que realitzaran totes les cooperatives als estudis de Ràdio Martorell, i que els ajudarà a promocionar els seus productes quan els posin a la venda el 26 d’abril, durant la Fira de Primavera. Els anuncis sonaran dins la programació de l’emissora municipal (91.2 FM).
Les cooperatives que han assistit avui al taller han estat Petits Artistes i Lolahans de l’Escola Lola Anglada; kids Cool, Creative of Wizards i Red Cooperativa de l’Escola Mercè Rodoreda. La sessió s’ha enregistrat en vídeo perquè els cooperativistes de l’Escola José Echegaray i El Pontarró, que no han pogut assistir-hi, rebin també la informació.
Els joves emprenedors de Martorell
El projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ és un recurs impulsat per la Diputació de Barcelona, des d’Educació i Promoció Econòmica i Ocupació, amb l’objectiu de fomentar els valors de l’emprenedoria en els alumnes de cicle superior de primària. Aquest projecte, que vincula els centres educatius i els ens locals, es fonamenta en dos pilars bàsics: l’estratègia local i el projecte educatiu a l’aula. El primer assegura la integració del projecte en les polítiques municipals i el segon permet, a través de l’adquisició de competències bàsiques, fomentar la cultura emprenedora entre els alumnes, mitjançant la creació d’una cooperativa escolar.
Martorell participa en aquest projecte des del curs 2013-2014 amb l’escola Jose Echegaray, després es va incorporar l’escola Mercè Rodoreda seguida de l’escola Lola Anglada. Enguany Martorell continua participant en aquest programa amb aquestes tres escoles, i com a novetat incorpora al programa la primera escola d’educació especial que participa al CUEME, l’Escola El Pontarró. Aquesta nova incorporació presenta tot un repte i reforça el concepte d’escola inclusiva en el que aposta la Gerència de Serveis d’educació.
Aquest curs 2017-2018, Martorell amb les seves 4 escoles participants, constituirà 8 cooperatives escolars amb un total aproximat de 200 alumnes.