L’Escola Municipal de Música (EMM) de Martorell engega una iniciativa per als seus alumnes i famílies d’interpretar peces des del confinament. El ‘Música al balcó’ proposa tocar, cada divendres entre les 12.00 i les 18.00h, una peça musical proporcionada pel centre. L’Ampa, a més, convida a fer fotos, àudios i vídeos de les actuacions per penjar-les a Instagram.
“La música des dels balcons és una idea estesa de fa anys en festes majors i fires”, diu el secretari i professor de violoncel i de conjunt instrumental de l’EMM, Julià Borràs. El centre proposa “un repertori proper” que s’enviarà cada setmana als alumnes amb tot el material necessari: “Les partitures per a tots els instruments adaptades als cursos, nivells i dificultats, els àudios i fins i tot, tutorials per a les famílies per a fer instruments”.
Julià Borràs, secretari de l'EMM
La idea és que hi participin tots els alumnes i les famílies. Per això, hi ha 4 nivells de dificultat: el Pont –l’alumne fa d’intèrpret, amb àudio o sense-; el Gat –s’hi afegeix la família amb instruments improvisats d’estris de casa i l’alumne els dirigeix-; el Vella –es fa una coral-, i el Diable -tots toquen alhora i construeixen instruments, creen lletres i canten-.
Julià Borràs, secretari de l'EMM
Borràs afegeix que “gràcies a l’Ampa de l’Escola hem fet una plataforma per compartir fotos, vídeos o àudios d’aquestes actuacions, al seu compte d’Instagram @ampa_emmartorell”. També es pot enviar al correu electrònic de l’Escola, indicant què es vol que se’n faci.
Julià Borràs, secretari de l'EMM
Les jam sessions, virtuals
Davant la impossibilitat de seguir celebrant les sessions, cada darrer divendres de mes, de les jam sessions a l’Espai Jove, l’Escola ha decidit “fer-les virtualment. Hem fet una llista de temes musicals i la idea és que qui hi vulgui participar es gravi i ho etiqueti a l’adreça de l’Instagram de l’AMPA. Ho explica la directora de l’Escola, Carmen Valero.
Carmen Valero, directora de l'EMM
Balanç del primer any de jam sessions a l’Espai Jove
La del 28 de febrer va ser la darrera jam presencial abans del confinament, quasi un any després de la reubicació a l’Espai Jove.Nord des de l’Ateneu. El canvi d’espai ha agradat força als participants, ja que consideren que hi ha millor sonoritat i més músics i públic.
Valero diu que “tot i que estàvem bé a l’Ateneu, aquí estem millor. Ens agrada la nova ubicació, perquè és més espaiosa i l’acústica és millor”. El canvi ha portat més afluència de gent, voltant el centenar de persones: “hi ha més gent jove i, en general, més públic quan toquem. I això és millor per als músics. Ens motivem més”.
Carmen Valero, directora de l'EMM
Coincideix en punt de vista el Marco Grandal, alumne de combo i baix a l’Escola i assistent des dels inicis a les jam, qui considera que la sonoritat “és molt millor aquí, amb molta diferència d’on estàvem abans”. L’únic que milloraria, diu, és “l’espai per a que la gent s’assegui i ens pugui escoltar”.
Marco Grandal, assistent a les jam sessions
La Lídia Sallent és alumna novella de l’Escola. Hi cursa 2n de llenguatge musical, guitarra elèctrica i producció musical, i integra un combo de jazz. El febrer es va estrenar a les jam amb un blues i uns solos. Considera també ‘espai “meravellós pels músics i pels que volem mostrar tot allò que aprenem davant del públic, que pot venir a escoltar-nos en un lloc còmode i on pot prendre alguna cosa, de manera tranquil·la”.
Lídia Sallent, assistent a les jam sessions
Les jam virtuals substituiran les presencials mentre duri el confinament. Així, l’Escola no renuncia a seguir fent aquestes sessions basades en la improvisació, en les que músics que sovint no han tocat mai junts conflueixen per interpretar, principalment, temes de jazz, blues o soul. L’Escola va començar a organitzar-les ara fa sis anys, tant per als seus alumnes com per a altra gent aficionada a la música. La cita, cada darrer divendres de mes, de 19.30 a 22.00h.