L’establiment Va de Gla participa a la 6a edició del projecte ‘Comerç 21’

809
Cloenda programa 'Comerç 21'

Va de Gla, cansaladeria amb degustació i productes gourmet de Martorell (c/ Jacint Verdaguer s/n), ha estat una de les tres empreses del Baix Llobregat que ha participat a la 6a edició del projecte ‘Comerç 21‘. Dissenyat per PIMEComerç i els Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona, aquest programa ajuda les micropimes a definir i implementar noves estratègies per tal de donar l’impuls que necessiten de forma individual.

‘Comerç 21’ fomenta la competitivitat del sector comercial i de serveis de la demarcació de Barcelona, i en aquesta 6a edició, els 45 comerços participants han tingut l’oportunitat de desenvolupar mesures concretes en diferents àmbits, com la gestió i professionalització del negoci, la digitalització, la comercialització, l’aparadorisme o el màrqueting acompanyats de personal tècnic expert en la matèria dels municipis de la província de Barcelona on estan ubicats.

En una primera fase, el programa selecciona les empreses participants. El segon pas és la diagnosi de l’empresa, la definició d’objectius i accions de futur. En la tercera fase es fan vuit hores d’acompanyament individualitzat i, per últim, les empreses reben dues hores d’assessorament individualitzat als sis mesos d’haver acabat el programa, i una altra sessió de dues hores més als següents sis mesos, és a dir, un any després d’haver acabat el programa.

Isabel Fernández, una de les tres sòcies de Va de Gla, explica que els professionals que desenvolupen el programa “ens han acompanyat durant tot el procés de formació i ens han reforçat principalment l’àmbit del màrqueting digital. Ens han fet una formació general, però també específica del nostre sector”.

Isabel Fernández, sòcia Va de Gla

Gràcies a aquest programa, Va de Gla s’ha atrevit a estrenar una nova aplicació mòbil, que veurà la llum ben aviat. A més, “hem tingut oportunitat de conèixer gent fantàstica i sempre és positiu aprendre de gent de fora que et pugui aportar. Ells seleccionen empreses que tinguin durada, recorregut, que siguin dinàmiques, amb ganes de fer coses i que tinguin futur”, apunta Fernández.

Isabel Fernández, sòcia Va de Gla

“Recomano totes les empreses que vulguin avançar en aquest àmbit que es presentin i, si tenen la sort de ser escollides, ho aprofitin. La digitalització avui dia és molt important i els comerços l’hem de valorar”, incideix.

Isabel Fernández, sòcia Va de Gla

A banda de Va de Gla de Martorell, dos comerços més del Baix Llobregat han participat del programa. Es tracta de Bimbi by Chiara de Sant Feliu (Venda de roba infantil), i Cuernavilla, SCP de Cornellà (Venda d’articles de col·leccionisme i merchandising sobre cinema, sèries i vídeo jocs).

Un total de 14 empreses del Vallès Occidental hi han participat; sis del Vallès Oriental; tres d’Osona; nou del Maresme; set del Barcelonès; una a l’Alt Penedès, una al Garraf i una de l’Anoia. Aquests establiments s’ha unit així a les 191 empreses que ja han participat en anteriors edicions, i l’èxit del projecte n’anticipa properes, s’espera inaugurar la 7a edició aquest mes d’abril.

La cloenda de la 6a edició de ‘Comerç 21’ va tenir lloc el 22 de març al Casal Pere Quart de Sabadell. Durant l’acte, es van lliurar els diplomes a cadascun dels participants per la finalització del programa.

El vicepresident de PIMEComerç, Carles Gironès, va destacar la “importància de participar en aquest programa subvencionat que ajuda a impulsar el comerç urbà”, i també va animar els comerços “a continuar millorant en la competitivitat dels seus negocis, més encara en aquests moments de crisi energètica i inflació, tan incerts i canviants”.

Gironès va cloure la seva intervenció “agraint la implicació de la Diputació de Barcelona en aquest projecte per la seva tasca en el foment del progrés del comerç urbà”.

Per la seva banda, el gerent de Serveis de Comerç de Diputació de Barcelona, Sergi Vilamala, va destacar que “els nostres pobles i ciutats, on vivim, on treballem, són el que són gràcies al comerç. I un comerç és la suma de tots els que formen part”.

I va continuar afirmant que, “amb orgull us puc dir que fins a data d’avui, un total de 236 empresaris i empresàries del sector comerç i serveis que tenien un negoci que anava bé, van fer un esforç per millorar”.

La jornada també va comptar amb la participació de Jordi Reche, formador, consultor i ponent especialista en comunicació no verbal.

Isabel Fernández, sòcia Va de Gla, cloenda programa ‘Comerç 21’