Lidl ha posat en marxa la seva nova plataforma logística a Martorell. Una infraestructura estratègica que reforça la seva capacitat operativa en el nord-est d’Espanya i li permet continuar avançant en el seu pla d’expansió, amb l’objectiu d’obrir noves botigues, estar més prop del client i convertir-se en la seva primera opció de compra.
Amb una inversió de 140 milions d’euros, aquest projecte representa la major aposta logística de Lidl a l’Estat des de la seva arribada fa més de tres dècades. Amb aquesta incorporació, la companyia aconsegueix ja els 14 magatzems en tot el país, una xarxa logística que proveeix a més de 700 botigues repartides per tota Espanya.
“La nova plataforma de Martorell marca una fita en la nostra estratègia d’expansió i logística a Espanya. Gràcies a la capacitat i ubicació estratègica d’aquest magatzem, podrem respondre amb major agilitat al creixement sostenible i sostingut de la nostra xarxa comercial i millorar significativament l’eficiència de la nostra cadena de subministrament en el nord-est del país”, destaca el director general d’Expansió i Immobles de Lidl España, Imanol Zabala.
Situat en el polígon industrial Xàmenes, en una de les principals àrees estratègiques del cinturó metropolità de Barcelona, el nou centre logístic s’erigeix sobre una parcel·la de més de 126.000 m² i compta amb una superfície construïda de més de 66.000 m², 144 molls de càrrega, capacitat per a gestionar 120.000 palets mensuals i més de 5.800 m² de panells solars destinats a autoconsum, que cobriran fins a un 30% de les seves necessitats energètiques.
Proveirà fins a 130 botigues en quatre comunitats autònomes
La posada en marxa del magatzem de Martorell permet a Lidl reforçar la seva capacitat operativa a Catalunya, Aragó, Navarra i illes Balears, amb previsió de proveir progressivament fins a 130 botigues en aquestes comunitats. El magatzem ha començat la seva activitat amb el subministrament a una trentena de punts de venda a Catalunya i Aragó, i ampliarà la seva cobertura en fases successives, millorant l’eficiència en la distribució i optimitzant la cadena logística.
Aquest nou actiu logístic respon a la necessitat d’adequar els recursos de distribució al ritme d’expansió de la companyia, que preveu obrir 50 nous punts de venda a Espanya durant 2025. D’aquestes, unes 40 seran nous establiments i la resta, modernitzacions i ampliacions de la seva actual xarxa de punts de venda per a oferir un millor servei als seus clients. Aquest full de ruta se sustenta en una inversió acumulada de més de 1.500 milions d’euros en els últims cinc anys, destinada a ampliar la seva xarxa logística i de botigues al país.
Amb la incorporació d’aquesta nova plataforma, Lidl reforça la seva cadena de subministrament nacional, que aconsegueix ja les 14 instal·lacions distribuïdes estratègicament per tot el territori. En el nord-est peninsular, Catalunya es consolida com el principal hub logístic de la companyia, amb tres centres operatius —inclosos els de Montcada i Reixac (Barcelona) i Constantí (Tarragona)—.
Impuls de l’economia catalana
L’entrada en funcionament del magatzem ha suposat la creació de 200 nous llocs de treball, una quarantena de Martorell. En els pròxims mesos esperen aconseguir les 400 ocupacions directes, una vegada la instal·lació estigui plenament operativa. Lidl es consolida així com un dels principals dinamitzadors de l’economia i l’ocupació a Catalunya, on ja compta amb prop de 130 botigues, més de 4.000 empleats i una xarxa de 170 proveïdors.
En conjunt, l’activitat de Lidl a Catalunya té un impacte significatiu en l’economia territorial, contribuint amb aproximadament 1.400 milions d’euros al PIB anual (equivalent al 0,55% del total). A més, la companyia impulsa la creació de prop de 28.000 llocs de treball anuals —entre ocupacions directes, indirectes i induïts— el que representa el 0,74% de l’ocupació total en la comunitat, segons dades de la consultora independent PwC.
Sostenibilitat i eficiència com a eixos del model logístic
La nova plataforma logística de Lidl a Martorell ha estat concebuda sota els més exigents estàndards de sostenibilitat i eficiència operativa, en línia amb el compromís de la companyia per minimitzar l’impacte mediambiental de la seva activitat.
A més del seu sistema fotovoltaic, el centre compta amb una zona de reciclatge per a donar una segona vida als residus generats tant en el magatzem com a les botigues, disposa de prop de 380 places d’aparcament, incloses 14 per a vehicles elèctrics, que reforcen el seu compromís amb la mobilitat sostenible i una operativa respectuosa amb l’entorn.
Aquest projecte s’emmarca en el pla d’expansió sostenible de Lidl a Espanya, que contempla també noves plataformes logístiques a Parla (Madrid) i l’ampliació de l’operativa a Constantí (Tarragona), reforçant així una xarxa nacional.






