Llibres i revistes per gaudir d’un bany de lletres a la Bibliopiscina

59
Bibliopiscina

La Bibliopiscina ha tornat aquest estiu al Centre Integral d’Esport i Salut (CIES) de Martorell per convidar els usuaris de la Piscina Municipal d’Estiu a combinar el bany amb la lectura. El servei, impulsat per la Biblioteca Francesc Pujols, posa a disposició dels banyistes una selecció de llibres i revistes que es poden consultar durant l’estada a la piscina i retornar abans de marxar, fomentant així la lectura compartida durant els mesos d’estiu.

La tècnica de la Biblioteca Francesc Pujols, Josefina Canals, detalla que la proposta converteix la piscina en un espai també per a la cultura. “La Bibliopiscina és un petit projecte que integra diferents llibres i revistes que tu pots agafar quan vas a la piscina i pots gaudir del bany d’estiu, però també d’un bany de lletres. La idea és que quan vagis a la piscina l’agafis i, quan surtis, el deixis perquè tant els llibres com les revistes es puguin compartir entre totes les persones que gaudeixen d’aquest bany d’estiu”, apunta.

Josefina Canals, tècnica Biblioteca Francesc Pujols

Enguany, la Bibliopiscina porta per lema ‘Els llibres ens mouen’, una proposta que recupera el projecte participatiu desenvolupat durant el Dia Internacional de la Llengua Materna, celebrat el mes de febrer. La decoració de l’espai incorpora les caixes que es van elaborar amb la participació de totes les escoles i instituts de Martorell per posar en valor la diversitat lingüística del municipi.

“Veureu que la Bibliopiscina va decorada amb un fons de caixes amb diferents idiomes de llengües que es parlen a les escoles de Martorell. És un projecte molt bonic que va néixer durant el Dia Internacional de la Llengua Materna (21 febrer) i que mostra la riquesa lingüística del municipi”, assenyala Canals.

Segons explica la tècnica de la Biblioteca, a Martorell conviuen més de 35 llengües maternes. Durant aquella iniciativa, cada centre educatiu va crear caixes dedicades a les llengües presents a la seva comunitat escolar i els alumnes hi van incorporar cançons representatives de cadascuna d’elles. El resultat es va recollir també en un cançoner que actualment es pot consultar en format digital.

La proposta de la Bibliopiscina manté viu aquell projecte i el trasllada a la piscina municipal, vinculant la lectura amb la convivència i la diversitat cultural. “Els llibres ens mouen perquè aquestes caixes representaven les diferents llengües i les cançons que hi havia a l’interior. Ara les caixes estan buides, però continuen explicant aquesta història i formen part de la Bibliopiscina”, explica Canals.

Josefina Canals, tècnica Biblioteca Francesc Pujols

El servei estarà disponible fins al 6 de setembre, coincidint amb el tancament de la temporada de la piscina d’estiu. Durant aquest període, les persones usuàries podran escollir una lectura per gaudir-ne mentre passen el dia a la piscina i retornar-la en acabar, mantenint així un espai compartit que uneix l’oci estiuenc amb el foment de la lectura i la promoció de la diversitat lingüística.

Bibliopiscina 2026