Joves, d’entre entre 18 i 25 anys, procedents de vuit municipis catalans, entre ells Martorell, participen al projecte ‘Stalkers‘. Tindran l’oportunitat de viure diferents festivals d’arts vives per tal de conèixer la realitat cultural del país i col·laborar en la programació de les seves respectives ciutats. Andrea Ruiz i Carles Alemany, membres de l’entitat Aula de Teatre, seran els stalkers martorellencs durant el 2021 i 2022.
‘Stalkers‘ és una proposta ideada pel Festival SÂLMON de Barcelona, Festival Sismògraf d’Olot, Fira Tàrrega i Festival TNT (Terrassa Noves Tendències), amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la complicitat de vuit ajuntaments: Martorell, el Prat del Llobregat, Alcover, Sant Hipòlit de Voltregà, Olot, Tàrrega, Terrassa i Vilafranca.
Dos joves de cada municipi tindran l’oportunitat de viure els quatre festivals des de dins, convertint-se en curadors culturals perquè puguin conèixer de primera mà aquesta pràctica. A cada festival es treballarà una temàtica diferent al voltant de la programació d’arts vives, perquè els joves puguin experimentar, tant des de la teoria com des de la pràctica, el moment de les arts vives en el nostre país.
Després d’un any visitant els diferents festivals, de cara el següent any es treballarà amb els dos joves de cada municipi per tal d’acompanyar-los a l’hora de configurar un projecte de curadoria d’arts vives propi que encaixi en la programació de cada ciutat i dirigit principalment al públic jove.
L’objectiu és crear un dispositiu de participació de joves que aconsegueixi acostar les arts vives a aquest col·lectiu, propiciar que siguin protagonistes de qüestionar i valorar la programació d’arts vives dels seus municipis en concret i del territori català de forma més global. Fomentar la participació activa dels joves a les propostes culturals dels seus municipis, generant d’aquesta manera una programació del seu interès.
Una vegada cada dos anys els municipis participants escolliran els dos joves que formaran part del següent grup de stalkers, per convocatòria pública o a través de pactes amb institucions curriculars o en col·laboració amb col·lectius artístics.