Martorell reclama l’estació intermodal i la inclusió a la Zona 1 del transport metropolità

1879
Martorell-Central
Martorell-Central

L’Ajuntament de Martorell reclama al Ministeri de Foment, novament, que finalitzi la connexió de les estacions de RENFE i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per crear una estació intermodal a Martorell-Central. També demana a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) incloure les quatre estacions ferroviàries amb servei al municipi dins la Zona Tarifària 1, mentre la Generalitat no apliqui la T-Mobilitat. Tots els grups polítics municipals han votat favorablement, aquest dilluns al Ple Municipal, una moció per elevar aquestes demandes a les administracions competents.

Fa una dècada que el Ministeri de Foment té pendent de construir l’enllaç directe entre les estacions de RENFE i Martorell-Central de FGC. En declaracions a Ràdio Martorell, l’alcalde Xavier Fonollosa ha explicat que “es va decidir que cada administració faria la seva part de les obres. La Generalitat va complir i va construir l’estació nova, les andanes i els accessos, però RENFE va aturar les obres quan duia executat un 60%, deixant pendent la caixa de l’estació i els accesos a les andanes. Per això no funciona com a intermodal, sinó com a dues estacions”.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

El consistori demana “la finalització de les actuacions que permetin que Martorell-Central actuï com a una veritable estació intermodal entre els serveis de Rodalies RENFE i FGC, tal i com estava previst en un inici, connectats amb una estació d’autobusos”, així com “l’execució d’actuacions per minimitzar l’impacte acústic dels trens als barris de Can Carreras, Can Cases i el Camí Fondo”, ha defensat al Ple la regidora de Comunicació, Cooperació i Participació, Míriam Riera.

Míriam Riera, regidora de Comunicació, Cooperació i Participació

D’altra banda, la moció clama a l’ATM que Martorell pugui integrar-se en la Zona Tarifària 1. La nostra població es manté en la Zona 3, mentre que poblacions limítrofes, com Sant Andreu de la Barca o Castellbisbal, s’han integrat aquest 2019 en la Zona 1. Aquesta situació ha generat que entre les veïnes estacions de Martorell-Vila (al terme de Castellbisbal) i Martorell-Central hi hagi 2 zones tarifàries de separació. L’alcalde Fonollosa ha expressat en sessió plenària que aquesta situació “és injusta i un greuge comparatiu per als usuaris martorellencs”.

L’Ajuntament sol·licita “que totes les estacions que donen servei al terme municipal de Martorell formin part de la mateixa zona tarifària amb el conseqüent benefici pels usuaris martorellencs”, i que “es reconsideri el mapa de zones tarifari integrat de la Regió Metropolitana de Barcelona, fins que no entri en vigor la nova T-Mobilitat”, que establirà els preus amb criteris com ara la distància quilomètrica recorreguda o la freqüència d’ús per part de l’usuari.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

Fonollosa ha afegit que “demanarem, a través d’una moció al Consell Comarcal del Baix Llobregat, la inclusió dels vuit municipis de la comarca que estem afectats per la nova tarifa plana”, i ha subratllat que “si volem fomentar el transport públic, cal abaratir-ne el preu”.