L’Ajuntament Martorell ha reforçat la presència de la Policia Local als principals accessos del municipi i a les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i Renfe per gestionar l’augment de trànsit i de mobilitat provocat pel tall de l’AP-7 i la interrupció del servei de Rodalies. Els agents fan tasques d’informació i suport a conductors i usuaris, en coordinació amb els Mossos d’Esquadra.
L’AP-7 continua tallada en sentit sud entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia després de l’accident ferroviari a Gelida, provocat dimarts pel despreniment d’un mur de contenció sobre la via del tren. El sinistre va causar un mort i cinc ferits greus. El Servei Català de Trànsit ha informat que avui dijous es fa un segon peritatge per determinar els dies que durarà el tall. Mentrestant, el trànsit es desvia cap a l’A-2 i cap a rutes alternatives com la C-243b, fet que incrementa la circulació als carrers de Martorell i a les carreteres del seu entorn.
Aquesta situació se suma a la interrupció del servei de Rodalies, Regionals i Mitja Distància, que continua sense funcionar per segon dia consecutiu. Tot i que la Generalitat havia anunciat una represa progressiva pel dia d’avui, els maquinistes reclamen una auditoria que confirmi la seguretat de les infraestructures. Rodalies recomana als usuaris buscar mitjans de transport alternatius. Com a conseqüència, FGC ha incrementat la freqüència de trens a la línia Llobregat-Anoia i a la del Vallès en hores punta, fins demà divendres.
El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat de l’Ajuntament de Martorell, Lluís Sagarra, ha explicat que la Policia Local està fent tasques de suport i informació als conductors i també als usuaris del servei de Rodalies, amb presència policial a les estacions d’FGC i de Renfe, així com als principals punts d’accés al municipi per carretera.
Lluís Sagarra, regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat
Tot plegat, coordinats amb els agents de trànsit de Mossos d’Esquadra, com indicava Sagarra. El regidor afegeix que la prioritat és estar al costat de la ciutadania per facilitar la seva mobilitat, ja que, assenyala que no es descarta que en els pròxims dies es densifiqui el trànsit de pas per la nostra localitat. Per això demana paciència, prudència i comprensió.
Lluís Sagarra, regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat
Per tal de millorar la mobilitat, el Servei Català de Trànsit ha activat diverses mesures extraordinàries: es mantenen aixecades les barreres de la C-32 al Garraf, s’ha augmentat la flota de busos interurbans, es reforça el servei d’informadors de Renfe i els Mossos d’Esquadra donen suport a les estacions. Fins divendres no s’apliquen les limitacions de les Zones de Baixes Emissions a l’àrea metropolitana de Barcelona.
La Diputació de Barcelona ha eliminat temporalment la restricció de circulació de vehicles pesants en sentit sud a la carretera BV-2249, entre Gelida i Masquefa, recuperant els dos sentits de circulació amb limitació de velocitat adaptada. Aquesta mesura permet absorbir l’increment de demanda viària i garantir l’accés dels veïns i dels polígons industrials de Can Panyella i la Ferreria.
Finalment, amb motiu del greu accident mortal de Gelida i de la mort d’un home a conseqüència dels aiguats a Palau-sator, l’Ajuntament de Martorell s’ha sumat al dia de dol oficial decretat per la Generalitat a tot Catalunya demà divendres. Se suspendran les celebracions oficials i les banderes onejaran a mig pal als edificis públics.






