La jornada de portes obertes organitzada pel Patronat de la Cavalcada de Reis de Martorell ha aplegat aquest dissabte unes 1300 persones, de totes les edats, a la Nau 3 de Ca n’Oliveres. L’entitat ha mostrat a la ciutadania tota la feina d’organització i realització de la popular cita del 5 de gener i, a més, ha buscat captar nous col·laboradors.
Tant al matí com a la tarda, tots els visitants han pogut conèixer els diferents departaments en què s’organitza el Patronat (fusteria, pintura, costura, electricitat, etc) i les carrosses que habitualment surten el dia 5 de gener. El president del Patronat de la Cavalcada de Reis, Frederic Cardús, ha explicat que enguany hi ha dues novetats, una carrossa reial nova i la figura del personatge del carboner: “Els nens que vinguin tindran la possibilitat de triar el nom i el batejarem amb el que més ens agradi”.
Frederic Cardús, president del Patronat de la Cavalcada de Reis
Cardús ha remarcat que pocs dies després de la Cavalcada de Reis ja comencen a pensar en nous projectes de carrosses i, a partir del mes d’abril, inicien el treball corresponent per arribar amb garanties a la propera Cavalcada: “Tot això implica fer uns plans, uns croquis i unes mides especials. Després ho passem al taller que, juntament amb la fusteria, treballen perquè acabin precioses, com dic jo”.
Frederic Cardús, president del Patronat de la Cavalcada de Reis
Actualment, el Patronat de la Cavalcada de Reis de Martorell compta amb uns 60 membres, als que cal afegir un centenar de col·laboradors més que també hi participen en la data indicada del 5 de gener. En total, més de 300 persones treballaran perquè la Cavalcada del 2025 sigui tot un èxit.