Restablerta la circulació de trens de la línia R4 entre Martorell i Sant Sadurní

963
Túnel Renfe Martorell. Foto: Daniel Garrido

Renfe ha restablert aquest diumenge al matí el servei de trens de la línia R4 entre Martorell i Sant Sadurní, després de més de quatre mesos d’obres. Els treballs s’han centrat al túnel de Martorell per adequar el gàlib als estàndards europeus, un pas necessari per construir el Corredor Mediterrani.

Els trens de la línia R4 ja tornen a circular entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia des d’aquest diumenge a primera hora. La circulació estava aturada des de finals de juliol i l’enllaç entre ambdós municipis es feia per carretera, ja que s’estaven fent obres d’adequació al túnel de Martorell. Inicialment, els treballs s’havien de restablir el 15 de novembre, però es van demorar un mes per causes alienes i imprevistes a la planificació, segons va informar Adif.

Tram Castellbisbal-Martorell

Al túnel de Martorell, de 1.065 metres de longitud, s’ha renovat i adequat l’estructura a les especificacions tècniques europees per tal d’ampliar les seves dimensions i implantar el tercer carril adaptat a l’ample estàndard. S’hi ha rebaixat la profunditat del túnel fins a dos metres i s’ha executat una nova contrabòbila. També s’hi ha construït una sortida d’emergència i passadissos d’evacuació, i s’ha renovat la via i la catenària entre l’estació de Martorell i la bifurcació de SEAT.

Després de muntar 9.870 metres de via i de les instal·lacions de seguretat, comunicacions i protecció civil, s’han fet les proves corresponents per a verificar l’estat òptim i el funcionament de les noves instal·lacions, i la seva integració al Control de Trànsit Centralitzat de Barcelona.

Al tram Castellbisbal-Martorell també se segueix avançant en la restauració de l’antic túnel de Costablanca, de 810 metres i actualment sense servei, per a incorporar-lo a la xarxa d’explotació i crear una tercera via de circulació que connectarà l’estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, situat a Martorell.

També s’han renovat les vies 1 i 2 de l’estació de SEAT-Martorell, s’ha adequat el túnel d’accés a la factoria SEAT i s’ha executat el desviament de serveis de l’autopista AP-7 per tal d’obrir un nou calaix ferroviari que permeti segregar el trànsit de la via mare de Castellbisbal.

Tram Martorell-Sant Vicenç de Calders

En aquest trajecte s’ha consolidat el terraplè entre La Granada i Sant Sadurní, la renovació de via i adequació de la línia aèria de contacte entre el triangle de SEAT i Vilafranca del Penedès, a més de substituir 13 desviaments d’agulles a les estacions de Sant Sadurní d’Anoia i Vilafranca del Penedès i dos canviadors de fil.

Túnel Renfe Martorell. Foto: Daniel Garrido