S’activa el Pla Inuncat en fase d’alerta per les previsions de pluja avui i dijous

754

Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya activa el Pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya (INUNCAT) en fase d’alerta, ateses les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya i les afectacions que se’n poden derivar. L’episodi de fortes precipitacions generalitzades arreu de Catalunya es concreta entre aquest dimecres i dijous. A Martorell, i les zones litorals i prelitorals, poden afectar especialment aquest dijous, des del matí i fins al vespre.

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) informa que des d’avui dimecres al migdia es poden superar els 20mm en 30 minuts a la meitat oest del territori, amb previsió fins a les primeres hores de la matinada de dijous.

Demà dijous al matí es preveuen pluges intenses al litoral i prelitoral central i les comarques del nord-est de Catalunya, amb previsió que s’allarguin fins al vespre. Durant l’episodi, es poden produir fortes ratxes de vent, xàfecs acompanyats de tempesta i, de forma més local, fenòmens de temps violent.

Consells d’autoprotecció per a la ciutadania

Protecció Civil recomana que, davant aquest episodi, s’evitin els desplaçaments en vehicle i aparcar en rieres o punts subterranis inundables. No s’han de travessar mai rius o rieres si baixen amb aigua, sobretot a les zones on s’esperen intensitats i acumulacions més importants. En cas de desplaçar-se, cal circular preferentment per les rutes principals i les autopistes, moderar la velocitat i mantenir les distàncies de seguretat.

Si us sorprenen precipitacions a la muntanya, dirigiu-vos a punts enlairats que estiguin lluny dels marges de rius i de les lleres de barrancs, rambles o torrents. Si us sorprenen estant a casa, no baixeu a les zones inundables com ara el soterrani o el garatge; no deixeu fora objectes o mobles que l’aigua pugui arrossegar; poseu els animals domèstics, els aliments, l’aigua potable, els documents importants, els objectes de valor i, sobretot, els productes perillosos -com ara verí per a les rates, dissolvents, etc.- en llocs alts i protegits.

Informació al minut

Tots els consells davant fortes pluges que podeu trobar a interior.gencat.cat/inundacions.  Pel que fa al seguiment de les incidències i evolució de l’episodi, es pot seguir al compte de twitter, facebook i instagram @emergenciescat.

Per obtenir informació puntual de l’episodi, es pot consultar el web del Servei Meteorològic de Catalunya http://www.meteo.cat/prediccio/general, la previsió municipal a Martorellhttp://www.meteo.cat/prediccio/081141, les incidències viàries a :http://cit.transit.gencat.cat, i la mobilitat http://www20.gencat.cat/portal/site/mobilitat