La Creu Roja del Baix Llobregat Nord recorda la ciutadania que la millor manera de mostrar la solidaritat envers els afectats pel pas de la DANA a València és mitjançant aportacions econòmiques. Entitats solidàries com ara la Creu Roja, Càritas o el Banc dels Aliments, treballen sobre el territori afectat des del primer moment i fins que calgui, coneixen les necessitats de la població i adquireixen allà mateix, amb els diners recollits, productes de primera necessitat per abastir la població. La Creu Roja està fent aquests dies i en paral·lel una tasca important de difusió als mitjans de comunicació i xarxes socials pròpies per combatre les fake news aparegudes els darrers dies en alguns mitjans no oficials.

Griselda Sanahuja, tècnica referent de la Creu Roja del Baix Llobregat Nord, explica als micròfons de Ràdio Martorell 91.2 FM que “des de l’inici de la catàstrofe provocada per la DANA, la Creu Roja no ha deixat d’atendre, d’estar i de treballar a les zones més crítiques per tal de donar resposta, tot conjuntant esforços des de les diferents àrees d’actuació. Detalla que “les oficines de Creu Roja de la zona es van posar de seguida les piles des del minut zero per ajudar”.

Sanahuja destaca que la millor manera de poder ajudar d’una forma més directa als afectats és “possibilitar que la zona tingui diners per poder comprar el que necessiten”. La tècnica referent posa un exemple: “Enviar diners allà fa que el territori afectat tingui un moviment econòmic que ajudarà les empreses de la zona afectada a ressorgir i tornar a tirar endavant”.

Griselda Sanahuja, tècnica referent de la Creu Roja del Baix Llobregat Nord

La Creu Roja ha rebut un allau de trucades de persones interessades en ajudar com a voluntaris. Sanahuja els demana paciència: “Ens posarem en contacte amb ells, però ara mateix tenim tanta gent apuntada al voluntariat que cal canalitzar bé qui ha de fer què, quan ho ha de fer i per què i on ho ha de fer”.

Griselda Sanahuja, tècnica referent de la Creu Roja del Baix Llobregat Nord

La referent tècnic lloa l’entusiasme dels molts voluntaris “que recullen material o que baixen a València a donar un cop de mà. Les seves mans són molt importants”, però recorda que “cal que estiguin guiats per no entorpir” i adverteix que “hi ha molta feina a fer. No s’acabarà en un mes, queden molts dies per endavant”. S’haurà de dosificar el suport i, en aquest sentit, la institució solidària hi serà “fins el darrer dia que calgui”.

Griselda Sanahuja, tècnica referent de la Creu Roja del Baix Llobregat Nord

L’expertesa en aquets tipus de situacions és també un important aval per a la Creu Roja: “Som una entitat humanitària acostumada a treballar en zones de crisi. Des del primer moment tenim tots els protocols oberts i a l’abast per treballar al territori, amb experiència i de manera ordenada”.

Creu Roja desmenteix les ‘fake news’ a les xarxes socials

Sanahuja denuncia que en situacions de crisi com la present, hi ha qui qüestiona l’acció de la Creu Roja sobre el territori a través de les xarxes socials, o bé que aprofita per estafar persones que volen ser solidàries.

Adverteix la ciutadania que “si ve algú al vostre domicili demanant diners per a la Creu Roja per ajudar València no us el cregueu, ni que vagi identificat amb armilla. Des de la Creu Roja mai demanem diners en metàl·lic per a ningú”. Sigui a través d’aquest mètode o sigui a través de les xarxes socials, hi ha gent que “s’està aprofitant de la vulnerabilitat del País Valencià per treure un benefici personal”.

Griselda Sanahuja, tècnica referent de la Creu Roja del Baix Llobregat Nord

Per això, l’entitat està duent a terme una campanya informativa per deixar molt clar on van els diners i tot el que està fent la institució sobre el territori afectat, a través dels mitjans de comunicació i de els xarxes pròpies, “per a que no crequeu tot el que surt a les xarxes socials sobre nosaltres”, apunta Sanahuja.

Finalment, recorda que qualsevol aportació a la Creu Roja s’ha de fer mitjançant transferència bancària als diversos números de compte corrent habilitats i que es localitzen a la seva pàgina web o bé a les seves xarxes socials oficials.