SEAT activa el torn de cap de setmana per tancar 2024 amb rècord de producció

561
Foto: SEAT

SEAT ha activat el quart torn de cap de setmana per posar-se a ple rendiment i assolir producció rècord a Martorell. Així es treballarà dissabtes al matí i diumenges a la nit, fins a final d’any, per tal de recuperar els acoblaments perduts per les obres d’adaptació de les instal·lacions als nous models elèctrics. Amb aquests nous torns addicionals, SEAT preveu aconseguir les millors xifres de la seva història davant l’alta demanda dels seus models per a superar les 500.000 unitats acoblades el 2024.

L’obra de la factoria per adaptar les línies a la producció de cotxes 100% elèctrics ha provocat la pèrdua d’unes 400 unitats. Per aquest motiu, l’automobilística s’ha vist obligada a convocar els treballadors a un quart torn de cap de setmana, amb l’activació dels acoblaments els dissabtes al matí i els diumenges a la nit per a la recuperació d’aquests.

La direcció de la fàbrica ha tancat la línia 1 per a la seva modificació, on es fabrica el SEAT Ibiza i el SEAT Arona, i ha enviat aquests models a la línia 3, on s’acobla l’Audi A1. Abans d’iniciar les obres, aquestes línies fabricaven 1.400 cotxes al dia. En l’actualitat, ho fan prop de 1.020 unitats diàries i les 400 de pèrdua del torn del cap de setmana.

Matías Carnero, president del Comitè Intercentres de SEAT i secretari general del sindicat UGT, ha explicat que “és un acord al qual hem arribat la majoria del comitè d’empresa amb la direcció. Hem iniciat la carrera cap a l’electrificació dels models que fem a Martorell. El primer model serà per 2026 però per a això cal adaptar les línies de producció. Les obres a la línia 1 ja han començat i hem traslladat el model Ibiza i Arona a on es fabrica l’Audi”.

Matías Carnero, president Comitè Intercentres SEAT

“Els treballadors ja coneixien des de principis d’any que aquesta opció s’havia de fer pel futur del treball i per la garantia dels nostres propis models. Són conscients que és necessari i que no hi ha alternativa per poder fer aquesta gran obra a la línia 1, que durarà uns 15 mesos. Ens dona la tranquil·litat i la perspectiva de futur amb el cotxe elèctric”, ha remarcat Carnero.

Matías Carnero, president Comitè Intercentres SEAT

El Grup Volkswagen espera recuperar les xifres prèvies a l’impacte de la crisi del coronavirus, quan la factoria va acoblar mig milió d’unitats, xifres que no s’han tornat a assolir des de 2019 pels efectes derivats de la baixa demanda durant la pandèmia i per l’impacte de la crisi dels semiconductors.

La planta de SEAT a Martorell va tancar 2023 amb 450.000 unitats produïdes, un augment del 20% en comparació amb el mateix període de l’any anterior, gràcies a la millora del proveïment de peces i a la normalització dels problemes logístics aquest any. A més, cal sumar-ne l’augment de la demanda en els mercats internacionals.