SEAT amplia la flota de duotràilers i gigatràilers per una logística més sostenible

1182

SEAT ha ampliat les rutes de proveïdors que transporten mercaderies a través de duotràilers i gigatràilers, els dos camions de més capacitat i longitud que circulen per les carreteres europees. Actualment, la companyia automobilística compta amb dues rutes de duotràilers que comuniquen la planta de Martorell amb Teknia (Azuqueca d’Henares, Madrid) per al subministrament de peces d’acabat interior i amb Global Laser des de la Ribera Baixa (Àlaba), que mou peces de xapa i que va arrencar fa unes setmanes.

A més, SEAT també té en marxa dos gigatràilers que uneixen Martorell amb la fàbrica de Gestamp a Orcoyen (Navarra) per al transport de material de xapa i un amb KWD, també des d’Orcoyen, per al subministrament de peces de xapa.

SEAT va utilitzar per primera vegada el duotràiler l’any 2018 en fase experimental i, dos anys abans, havia estrenat el primer gigatràiler, també en fase de proves. La companyia va ser pionera a Espanya en l’ús de tots dos camions, tot apostant per la mobilitat sostenible per al transport per carretera.

Properament, la companyia preveu obrir noves rutes amb aquests camions per tal de fer un pas endavant en l’ús d’aquest tipus de transport.

El Dr. Christian Vollmer, vicepresident de Producció i Logística de SEAT, ha afirmat que “l’aposta de SEAT per la sostenibilitat i l’eficiència logística forma part del nostre objectiu per a reduir a zero l’impacte de la producció. L’ús del duotràiler i del gigatràiler per al transport de mercaderies permet reduir en un 30% les emissions de CO₂, així com el nombre de camions en la carretera”.

Compromesos amb la logística sostenible

El duotràiler disposa de dos remolcs de 13,60 metres impulsats per un cap tractor i una longitud total de 31,70 metres, que sumen una capacitat màxima de 70 tones. Concebut per a circular per vies d’alta capacitat, el duotràiler permet la reducció del nombre de camions que es desplaça per carreteres convencionals, que és on es produeixen els índexs més elevats de sinistralitat, i estalviar un 25% en costos logístics. En aquest sentit, si es compara l’espai ocupat per sis camions simples enfront de sis duotráilers, es redueix en un 36,5% l’espai en carretera. SEAT està provant, a més, noves tractores de 520 CV i 9 eixos, que reduiran en un 30% les emissions, enfront del 20% actual.

El gigatràiler, el ‘germà petit’ del duotràiler, és un camió de 25,25 metres de longitud i una capacitat màxima de 60 tones. Està format per un cap tractor, un remolc de 7,80 metres i un remolc addicional de 13,60 metres, que sumen una capacitat màxima de 60 tones. Aquest camió permet un estalvi del 22% en costos logístics i rebaixa en un 14% les emissions de CO₂.

El tren, pilar de l’estratègia logística de SEAT

El transport ferroviari també compta amb un rol clau per a la logística de SEAT. La companyia exporta més del 80% dels vehicles que fabrica a Martorell i el ferrocarril és un mitjà de transport ecològic, rendible i eficient. Gràcies al servei de Autometro, que connecta la planta de Martorell amb el Port de Barcelona per a l’exportació de vehicles, SEAT elimina la circulació d’uns 25.000 camions a l’any en el tram entre Martorell i Barcelona. Aquest servei compta amb vagons de transport articulats de dos pisos amb capacitat per a 170 vehicles i una longitud de 411 metres. A l’octubre de 2018, la línia de Autometro va aconseguir la xifra d’un milió de vehicles transportats des de la seva estrena en 2008.

A més, SEAT disposa d’un altre servei de ferrocarril, denominat Cargometro, un tren llançadora que uneix la planta de la companyia a la Zona Franca de Barcelona amb la fàbrica de Martorell per al subministrament de peces. Gràcies a Cargometro, SEAT Barcelona funciona com un taller més de Martorell i evita la circulació de més de 16.000 camions a l’any.