SEAT ha tancat l’any 2020 liderant el mercat espanyol de turismes i tot terrenys. La companyia martorellenca aconsegueix, per tercer any consecutiu, el primer lloc en les vendes del país, consolidant-se com la marca preferida pels compradors. Amb un total de 69.731 unitats venudes, ha aconseguit una quota de mercat de l’8,1%, en un any marcat per la pandèmia de la COVID-19.
El mercat total al 2020 s’ha situat en 851.211 unitats matriculades, el que ha suposat un fort descens davant el passat exercici d’un 32,3%, segons les dades fetes públiques per les associacions de fabricants (ANFAC), de concessionaris (Faconauto ) i de venedors (GANVAM).
Les vendes de SEAT han aconseguit les 68.721 unitats, fet que el situa com a líder destacat del mercat. De la mateixa manera, també ha liderat el mercat de particulars, demostrant la qualitat, el disseny innovador i la tecnologia dels seus models, amb una gamma de productes adaptada a les necessitats dels clients. Aquest lideratge és especialment destacable en un any marcat per la pandèmia de la COVID-19, que ha suposat una brusca caiguda en les vendes.
El lideratge de SEAT s’ha basat en els bons nivells de vendes recollits per la seva gamma de vehicles, que ha coincidit amb la renovació del SEAT Ateca, i especialment amb la transició a la quarta generació del SEAT León, una de les claus de l’èxit comercial de SEAT al 2020. El SEAT León, l’Arona i l’Ateca s’han situat entre els 10 cotxes més venuts a Espanya al llarg de 2020.
D’aquesta manera, el León ha estat el compacte més venut, i segon model absolut amb un total de 23.582 unitats. El SEAT Arona ha acabat l’any com el sisè model més venut amb 15.365 unitats i líder dins del seu segment, mentre que l’Ateca ha estat desè amb 14.139 unitats venudes. Tot això, unit a el gran rendiment en les vendes que ha experimentat la resta de la gamma SEAT com l’Ibiza, un altre dels pilars de la marca, amb 11.342 unitats venudes, o el Tarraco, el SUV més gran de la companyia espanyola, amb 2.602 unitats. Sense oblidar el SEAT Mii electric que, en la seva estrena en el mercat dels vehicles 100% elèctrics, ha aconseguit tancar l’any com el setè model elèctric més venut, amb 869 unitats, i en segona posició si tenim en compte les vendes només a particulars.